اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

احداث 300 واحد مسکونی برای محرومان گالیکشی/ اعتبار 22 میلیارد ریالی برای دهکده گیاهان دارویی

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: قرار است با حمایت دولت 300 واحد مسکونی برای محرومین شهرستان احداث شود.

احداث 300 واحد مسکونی برای محرومان گالیکشی/ اعتبار 22 میلیارد ریالی برای دهکده گیاهان دارویی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گالیکش، علی‌اصغر میرزایی ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان اظهار کرد: قرار با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات کم‌بهره به محرومان 300 واحد مسکونی در شهرستان احداث شود.
وی تصریح کرد: این واحدهای مسکونی برای افراد نیازمندی است که توان ساخت مسکن نداشته و تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند.
فرماندار شهرستان گالیکش با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل  به راه‌های ارتباطی و واحدهای مسکونی در اوائل سال 1398 ادامه داد: در وقوع سیل سال گذشته خسارت‌های شدیدی به راه‌های ارتباطی، واحدهای مسکونی روستایی و اراضی کشاورزی وارد شد و در این حادثه 500 واحد مسکونی خسارت دید که از این تعداد 300 واحد مسکونی تخریب شد.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 4 میلیارد تومان برای جبران خسارت ناشی از سیل به  اراضی کشاورزی به کشاورزان شهرستان پرداخت شده و تمام واحدهای تعمیراتی نیز بازسازی و تحویل شده است.
میرزایی ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ناحیه صنعتی گالیکش را مهمترین عامل در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دانست و گفت: تقویت برق ناحیه صنعتی در دستور کار قرار گرفته و امکانات و تجهیزات لازم تامین شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.
وی با اشاره به نام ناحیه صنعتی این شهرستان به عنوان «کلاله» خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این ناحیه صنعتی که در حوزه شهرستان است به نام «کلاله» است و برخی از مدیران دستگاه اجرایی استان مکاتبات خود برای ناحیه صنعتی با شهرستان کلاله انجام می‌دهند که مشکلاتی ایجاد کرده است و تلاش داریم تا با مکاتبه با هیئت دولت بتوانیم نام این ناحیه صنعتی را به نام شهرستان تغییر دهیم.

* آسفالت بزرگراه گالیکش به جنگل گلستان تا چند ماه آینده
فرماندار شهرستان گالیکش از آسفالت بزرگراه گالیکش به جنگل گلستان تا چند ماه آینده خبر داد و افزود: زیرسازی بزرگراه گالیکش به جنگل گلستان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده آسفالت این مسیر آغاز شود تا ضمن کاهش بار ترافیکی از تلفات جاده‌ای نیز جلوگیری شود.
وی عدم آب شرب در چند روستا شهرستان را از مشکلات موجود دانست و بیان کرد: حدود چهار روستا در حوزه شهرستان از آب شرب آشامیدنی محروم بوده و  مردم روستای «قوش چشمه» که  بین حوزه  گالیکش و کلاله واقع شده از مشکلات عدیده‌ای آب شرب رنج می برند و انتظار می رود با همکاری نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استانی این مشکل برطرف شود.
میرزایی مهمترین پروژه شهرستان را احداث دهکده گیاهان دارویی نام برد و گفت: این پروژه به عنوان یک پروژه پایلوت در استان و یک برند در کشور  در حال اجرا است و تاکنون مبلغ 22 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و 8 میلیارد ریال از اعتبارات شهرستانی به این پروژه تخصیص یافته و امید داریم مشکلات زیرساختی آن مانند آب، برق، گاز و آسفالت مسیر آن به زودی مرتفع شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول