اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی پول‌های بانک مرکزی را مصادره کرده است

دولت مستعفی یمن با بیان اینکه شبه‌نظامیان مورد حمایت امارات، اموال بانک مرکزی را مصادره کرده‌اند، از عربستان سعودی خواست موضع صریحی در این باره داشته باشد.

دولت مستعفی یمن: شورای انتقالی پول‌های بانک مرکزی را مصادره کرده است

به گزاش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد الحضرمی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت که شبه نظامیان مورد حمایت امارات عربی متحده موسوم به «شورای انتقالی جنوب» اموالی را که قرار بود به دست بانک مرکزی برسد، ضبط کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری سبأ، الحضرمی شامگاه شنبه گفت که شبه نظامیان وابسته به این شورا کانتینرهای حاوی پول نقد بانک مرکزی را ضبط و مصادره کرده‌اند.

او در اعتراض به این اقدام شبه نظامیان مورد حمایت امارات گفت: «تداوم این گونه اقدامات و نقض قوانین توسط این شبه نظامیان ثابت می‌کند که آن‌ها از [اجرای] کامل توافق ریاض طفره می‌‌روند که خود این مسئله تهدیدی بر این توافق و شکست آن است».

این وزیر یمنی از عربستان سعودی خواست که در برابر اقدامات شورای انتقالی مواضع آشکار و صریحی داشته باشد و از دولت مستعفی به ریاست عبد ربه منصور هادی حمایت کند.

عربستان سعودی و امارات عربی بعد گذشت بیش از پنج سال از لشکرکشی به یمن و همکاری در قالب ائتلاف عربی ضد یمن یک سالی می‌شود که به جای همکاری با یکدیگر، از نیروهای هم‌سو با خود در یمن که به جان هم افتاده‌اند، حمایت می‌کنند؛ ریاض از دولت مستعفی و ابوظبی هم از شورای انتقالی حمایت می‌کند.

طرفین یمنی درگیر بعد از درگیری‌های شدید تابستان سال گذشته و ادامه آن تا آبان ماه، زیرنظر عربستان سعودی و امارات به توافق دست یافتد که از آن به عنوان توافق ریاض یاد می‌شود که ۱۴ آبان ۱۳۹۸ حاصل شد.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض، استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن ظرف مدت ۷ هفته از زمان امضای آن، استقرار نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه‌های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله یمن زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه بوده است که هیچ کدام تاکنون عملی نشده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول