اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فرهنگ باید اولویت یک کشور باشد

نماینده مردم شهرستان‌های زرندیه وساوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت فرهنگ گفت: فرهنگ باید اولویت یک کشور باشد.

فرهنگ باید اولویت یک کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرندیه، حجت‌الاسلام محمد سبزی ظهر امروز در نشست صمیمی با مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زرندیه که در محل سالن جلسات اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: مقوله فرهنگ باید در صدر همه فعالیت‌های اجتماعی کشور قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر فرهنگ اولویت کشور نیست و این مساله بسیار خطرناک است، تمامی پیامبران الهی شعارشان فرهنگ بوده است و این نشان از اهمیت موضوع دارد.

سبزی هدف گذاری، اولویت بندی، ارزیابی و ارائه گزارش به مردم را مواردی دانست که می‌تواند مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد را در پیشبرد اهداف فرهنگی هنری مساجد یاری دهد.

 نماینده مردم شهرستان‌های زرندیه وساوه در مجلس افزود: دیدگاه همه مدیران فرهنگی کشور باید اعتقادی باشد و از سیاسی کاری بپرهیزند تاسطح بهره وری در سطح جامعه بالا برود.

 رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه هم در ابتدای این جلسه گفت: تعداد 130 باب مسجد در شهرستان وجود دارد که 40 باب آن در حال حاضر فعال بوده و در آنها روحانی مستقر است.

23 کانون فرهنگی هنری هم در مساجد زرندیه فعالیت می‌کنند 

احمد جوانمرد تصریح کرد: 23 کانون فرهنگی هنری هم در مساجد این شهرستان فعالیت می‌کنند که اتفاقات فرهنگی هنری بسیار خوبی را در شهرستان رقم زده اند.

وی ساماندهی فضای مجازی را یکی از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی حال حاضر جامعه دانست و از نماینده مردم خواست تا نسبت به پیگیری این موضوع و همچنین پروژه تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی مامونیه به شکل ویژه‌ای بپردازد.

ظرفیت موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوب است

حجت‌الاسلام ذوالفقاری مسئول دبیرخانه رسیدگی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به تغییر شیوه عملکرد ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری کشور، ثبت فعالیت‌ها و مشخصات مدیران و اعضای کانون‌ها در سامانه را ضروری دانست.

وی ظرفیت موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را بسیار خوب ارزیابی کرد که با کمی حمایت می‌توانند اثرات فرهنگی بسیار خوبی را در سطح جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول