اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

تهران بیشترین مدارس فرسوده کشور را دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به راه‌اندازی طرح آجر به آجر برای ترویج فرهنگ سازی و جمع‌آوری کمک‌های مالی خرد مردم، گفت: استان تهران در عین حال که بیشترین تعداد دانش‌آموزان کشور را در خود جای داده است، بیشترین مدارس فرسوده کشور را هم دارد و این موضوع توجه بیش از پیش به پایتخت را طلب می‌کند.

تهران بیشترین مدارس فرسوده کشور را دارد

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به راه‌اندازی طرح «آجر به آجر» در سازمان نوسازی مدارس، اظهار داشت: خیرین همواره در عرصه ساخت و مشارکت فضاهای آموزشی حضور فعال داشته و قطعا بدون کمک این عزیزان با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو بودیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر خیرین بسیاری بودند که در نظر داشتند با هزینه‌های خرد و بسیار کم وارد عرصه مدرسه‌سازی شوند که این مهم با طرح «آجر به آجر» به تحقق کامل نزدیک می‌شود.

شهری با بیان اینکه در این طرح قصد داریم تا مشارکت حداکثری مردم در عرصه مدرسه سازی را به عملیات اجرایی تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: این طرح قصد دارد ابتدا فرهنگ مشارکت مردم در ایجاد فضایی امن و آرام برای تحصیل دانش‌آموزان را حتی با خرید یک آجر از یک مدرسه بین مردم نهادینه کند.

وی ادامه داد: قطعا کمک‌های خرد خیرین و مردم می‌تواند در ساخت فضاهای آموزشی بیشتر برای دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد و این فرهنگ نیز به هم‌نوعان و دیگران نیز منتقل شود. مدرسه کانون تحولات کودکان و نوجوانان است و هرچقدر فضاهای آموزشی در بهترین شرایط، ایمن، با امکانات جدید و به روز باشند، آینده کشور خودمان را تضمین خواهیم کرد.

**میانگین تراکم دانش‌آموزی کشور 24 نفر و استان تهران بیش از 32 نفر است

**بازسازی مدارس فرسوده و ساخت مدارس جدید در تهران، 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، با بیان اینکه بیش از 2 میلیون دانش‌آموز در مدارس استان تهران مشغول تحصیل هستند و این آمار از جمعیت برخی شهرها و استان‌های کشور بیشتر است، عنوان کرد: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی در استان تهران، میزان تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس در شهرتهران و شهرستان‌های استان تهران 32 نفر در هر کلاس درس است. در حالی که میانگین تراکم دانش‌آموزی کشور 24 نفر در هر کلاس درس را نشان می‌دهد و این آمار یعنی، در هر کلاس‌ درس استان تهران 8 دانش‌آموز مازاد وجود دارد. 

وی افزود: تهران بیشترین مدارس فرسوده کشور را در خود جای داده است و بازسازی 22 هزار و 500 کلاس درس فرسوده تهران، اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین برای رسیدن تهران به شرایط استاندارد کشوری، نیاز به ساخت 1000 مدرسه 15 کلاسه در استان تهران است که این موضوع هم اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان طلب می‌کند.

**همواره سپاسگزار خیرین مدرسه ساز هستیم
**طرح آجر به آجر به کاهش مشکلات فضاهای آموزشی کمک می‌کند

شهری با اشاره به اینکه اگر این اعتبارات مورد اشاره تأمین شود، به شرایط و میانگین کشوری خواهیم رسید، گفت: البته تحقق این موضوع با اعتبارات دولتی سال‌ها به طول خواهد انجامید، اما اگر خیرین، نهادها و موسسات به کمک مدرسه سازی در استان تهران بیایند، در مدت زمانی کوتاه امکان بازسازی و احداث مدارس به وجود خواهد آمد.

وی راه‌اندازی طرح آجر به آجر را بسیار موثر قلمداد و اظهارکرد: بی‌شک همواره و در هر لحظه از حضور و مشارکت خیرین گرانقدر مدرسه ساز نهایت سپاسگزاری را داریم و بدون حضور این عزیزان قطعا حفظ شرایط کنونی نیز مشکل بود؛ اما در طرح مذکور و با کمک‌های مالی حداقلی خیرین نیز می‌توانیم بسیاری از مشکلات کنونی که امروز فضاهای آموزشی تهران به عنوان پایتخت کشورمان را تحت تاثیر قرار داده است را مرتفع کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، تصریح کرد: تهران دارای بیشترین دانش‌آموزان و فضاهای آموزشی فرسوده کشور است و از طرفی نیز نیازمند ساخت بیشترین مدارس و کلاس‌های درس است، لذا توجه به پایتخت کشورمان می‌تواند باعث افزایش انگیزه در محصلان و آینده‌سازان کشور برای تحصیل در مدارس ایمن، امن، نوساز و با تجهیزات و امکانات به روز باشد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول