اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هزار کیلومتر از راه‌های اصفهان و نقاط پرتصادف بهسازی می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اداره کل راهداری اصفهان طرحی تحت عنوان طرح راهداری محوری در دستور کار دارد که بر اساس این طرح امسال هزار کیلومتر از راه‌ها با اولویت شریان‌های استان اصفهان بهسازی می‌شود.

هزار کیلومتر از راه‌های اصفهان و نقاط پرتصادف بهسازی می‌شود

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان ۱۰۹ نقطه پر تصادف را در استان اصفهان شناسایی کرده است، اظهار داشت: از این تعداد ۶۷ نقطه مصوب کشوری است و در سال‌های گذشته ۵۰ درصد از این نقاط با اجرای طرح‌هایی مانند زیرگذر، ساماندهی سه راهی، اصلاح قوس، حذف دسترسی غیرمجاز و رفع نقص از جاده‌ها و بهسازی و ایمن سازی راه‌ها رفع خطر شده و مابقی نقاط در دستور کار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان حدود ۵۰ درصد از نقاط پر تصادف استان اصفهان اصلاح شده است، افزود: اداره کل راهداری اصفهان طرحی تحت عنوان طرح راهداری محوری در دستور کار دارد که بر اساس این طرح امسال هزار کیلومتر از راه‌ها با اولویت شریان‌های استان اصفهان بهسازی می‌شود، در این طرح رفع افتادگی از شانه، نصب علائم، بهسازی و لکه‌گیری، ترانشه‌گذاری و ایمن‌سازی، خط‌کشی و روشنایی، اصلاح شیب شیروانی، گاردریل‌گذاری، اصلاح قوس‌های خطرناک و تعریض انجام می‌شود.

بیش از ۸۰ درصد از تصادفات ناشی از خطای راننده است

وی با تأکید بر این‌که طرح راهداری محوری با هدف رفع نواقص راه‌ها در استان اصفهان انجام می‌شود، عنوان کرد: حوادث رانندگی سه دلیل دارد، بیش از ۸۰ درصد از تصادفات ناشی از خطای راننده است و مابقی استاندارد نبودن خودروها و جاده‌ها است.

شیشه‌فروش با بیان این‌که حدود ۸۰ درصد از تصادفات به علت انسانی ناشی از خستگی، خواب‌آلودگی، رعایت نکردن اصول ایمنی راهنمایی و رانندگی است، بیان کرد: باید قبل از رانندگی از رفع نقص خودرو مطلع شویم، خودرو معاینه فنی داشته باشد، سیستم داخلی ماشین چک شود و از هواشناسی و راه وضعیت هوا و راه‌ها استعلام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر این‌که رانندگان باید در شرایط بارندگی، گرد و غبار و لغزندگی جاده رعایت نکات ایمنی را انجام دهند، گفت: رانندگان باید به توصیه‌های پلیس توجه و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا یک نهضتی در جهت پیشگیری از تصادفات ایجاد شود.

 

نجات ۲۰ نفر توسط بالگرد امدادی

وی با بیان این‌که پایگاه‌های اورژانس در استان اصفهان تقویت شده و بالگرد امدادی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: از اول سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ مأموریت توسط بالگرد امدادی انجام شده که منجر به نجات ۲۰ نفر شده است.

شیشه‌فروش با بیان این‌که در اصفهان ۴۰ پد بالگرد وجود دارد و ۱۴ پد بالگرد آماده بهره‌برداری و ۵ پد بالگرد نیز به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در حوزه کاشان ۲ پد بالگرد به بهره‌برداری رسیده و ۲ پد دیگر هم در کاشان در حال ساخت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سطح استان اصفهان حدود ۱۲۵ پایگاه ثابت امدادی جاده‌ای دارد که از این تعداد ۶۵ پایگاه جاده‌ای و ۶۰ پایگاه شهری است و یک پایگاه امداد هوایی نیز در استان اصفهان داریم که در شهرها زیر ۸ دقیقه و در جاده‌ها زیر ۱۵ دقیقه بر سر حادثه می‌رسند.

وی با اشاره به این‌که فوریت‌های پزشکی کاشان دارای ۱۹ پایگاه در اصفهان و آران و بیدگل است که هم شهری و جاده‌ای است و بالگرد امدادی برای انتقال مجروحان پیش‌بینی شده است، بیان کرد: در راستای خارج کردن خودروهای فرسوده و استانداردسازی پلیس راه و شهرداری در درون شهرها و سازمان صنعت و معدن گام برداشته‌اند.

 

آغاز نهضت پیشگیری از تصادفات رانندگی در سطح استان اصفهان

شیشه‌فروش با بیان این‌که باید تلاش کنیم امسال یک نهضت بزرگ را با مشارکت همه مردم تحت عنوان پیشگیری از تصادفات رانندگی در سطح استان اصفهان ایجاد کنیم، تصریح کرد: در کرونا همه کمک کردند و از برای مهار آن از خانه بیرون نیامدند، باید فرهنگ ایمنی در جامعه نهادینه شود و همه شهروندان به این مسأله توجه کنند که ما می‌توانیم این فرهنگ را نهادینه کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که باید اصول ایمنی در تمام برنامه‌ها لحاظ شود، افزود: در کشور سالانه ۱۵ هزار نفر جان خود را در جاده‌ها بر اثر تصادف از دست می‌دهند، مردم باید با دست‌آموزی از مسائل فرهنگی با رعایت اصول ایمنی رانندگی در شهر، روستا و جاده‌ها و رعایت کلیه مقررات راهنمایی و رانندگی دقت کنند که حادثه‌ای ایجاد نکنند؛ حادثه‌های رانندگی اثرات زیانباری برای بازماندگان و مجروحان دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول