اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

راه اندازی سامانه تصمیم، آمار طلاق را در زنجان کاهش داد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با ارائه خدمات تخصصی در سامانه تصمیم میزان طلاق در زنجان کاهش یافته است.

راه اندازی سامانه تصمیم، آمار طلاق را در زنجان کاهش داد

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از اقدامات بهزیستی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بحث پیشگیری از طلاق است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه تصمیم در زنجان گفت: سامانه تصمیم در چهار شهرستان پرجمعیت استان (زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره) فعال است.

سال قبل 2 هزار و 561 زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی، حقوقی مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی بهره‌مند شدند

 

 وی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه‌های تصمیم تاثیر بسزایی در کاهش طلاق داشته است، گفت: سال قبل 2 هزار و 561 زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی، روان‌شناسی، حقوقی مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی بهره‌مند شدند.

محمدی قیداری گفت: در راستای همین امر، بیش از 10 درصد از خدمات تخصصی ارائه شده به زوجین متقاضی طلاق در سطح استان زنجان منجر به سازش قطعی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سامانه تصمیم لینک بین دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی است، گفت: دستگاه قضایی و بهزیستی اطلاعات متقاضیان طلاق را در بانک اطلاعات خود ثبت کرده‌اند، در همین راستا این دو ارگان وضعیت پرونده‌ها را بررسی کرده و با ذخیره اطلاعات، روند پرونده را با انجام مشاوره‌ها پیگیری می‌کنند که در صورت سازش، ختم پرونده اعلام و در غیر این صورت وارد مسیر دادگاه می‌شود.

با رخ دادن طلاق، دیگر آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار و خیابانی، زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار به وجود می‌آید

 

محمدی قیداری طلاق را سرمنشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: با رخ دادن طلاق، دیگر آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار و خیابانی، زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار به وجود می‌آید و افراد متقاضی طلاق با ثبت نام در این سامانه فرصت آموختن مهارت‌هایی که لازمه یک زندگی موفق را به دست می‌آورند، هرچند این فرصت باید در موقعیتی مناسب قبل از بروز مشکلات کسب شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون نیز  مرکز اورژانس خدمات اجتماعی و خط تلفنی 123 به طور تمام وقت آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و ... است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول