اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

استقرار نیمی از واحدهای کلیدی قابل افتتاح لرستان در بروجرد

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: نیمی از واحدهای کلیدی قابل افتتاح لرستان در سال جاری، در بروجرد مستقر هستند.

استقرار نیمی از واحدهای کلیدی قابل افتتاح لرستان در بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمد رضا صفی‌خانی ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فروسیلیس در این شهرستان اظهار کرد: در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های زیادی در حوزه اقتصادی رخ داد که هر مرحله نیازمند استراتژی جدیدی بود.

وی با اشاره به اجرای سه استراتژی مهم در حوزه تولید در لرستان عنوان کرد: با توجه به تاثیرپذیری بالای اقتصاد از صنعت استان، یکی از راهبردهای اصلی حفظ وضعیت موجود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود با هدف ارتقاء توان اقتصادی استان در حوزه صنعت از دیگر رویکردهای اصلی در لرستان است.

صفی‌خانی بسترسازی و دعوت سرمایه‌گذاران با هدف اجرای پروژه‌های جدید را از دیگر استراتژی‌های مهم در لرستان برشمرد و افزود: بروجرد با گنجاندن بیش از ۳۴ درصد واحدهای صنعتی لرستان، قطب صنعتی استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به وجود صنایع مادر در بروجرد تاکید کرد: این صنایع قابلیت ایجاد زنجیره تولید را داشته و می‌توانند محور توسعه قرار گیرند.

رئیس سازمان صمت لرستان به گوشه‌ای از مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی بروجرد از سال ۹۴ اشاره و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده واحدهایی مانند نساجی، صنایع کاشی، داروسازی و خودروسازی احیا شده و یا با افزایش ظرفیت تولیدی به سوددهی رسیده‌اند.

صفی‌خانی اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد واحدهای کلیدی قابل افتتاح تا پایان امسال در لرستان، در شهرستان بروجرد مستقر هستند و به این ترتیب تا پایان امسال یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده بهره‌برداری در بروجرد است.

وی بیان کرد: با این تفاسیر ظرفیت کاملی در فازهای صنایع غذایی، دارویی و معدنی در شهرستان بروجرد پیش‌بینی و ایجاد شده تا بتواند محور توسعه در شرق لرستان باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع معدنی در استان افزود: با وجود مشکلات عدیده اقتصادی، موتور سرمایه‌گذاری و توسعه در استان روشن شده و البته نیازمند حمایت است.

صفی‌خانی ایجاد جذابیت با هدف ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری و فعالیت تولیدی و اقتصادی را بسترساز توسعه لرستان دانست و بیان کرد: ایجاد شهرک‌های بزرگ و توسعه شهرک‌های صنعتی موجود می تواند استراتژی میان مدت برای تقویت مبانی اقتصادی و توسعه‌ای استان باشد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول