اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آموزش سربازان سودان جنوبی توسط افسران مصری در مرز اتیوپی

همزمان با استمرار اختلافات مصر و اتیوپی بر سر سد النهضه، برخی منابع از آموزش سربازان سودان جنوبی توسط افسران مصری در مرز اتیوپی خبر دادند.

آموزش سربازان سودان جنوبی توسط افسران مصری در مرز اتیوپی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ویدیوئی از آموزش سربازان سودان جنوبی توسط افسران مصری در منطقه کوهستانی مابان واقع در ۳۰ کیلومتری استان مایوت در نزدیکی مرز اتیوپی، در برخی از رسانه‌ها منتشر شد.

در این فیلم که گفته می‌شود یک افسر اطلاعاتی سودان جنوبی آن را منتشر کرده است، یک گردان از نیروهای سودان جنوبی تحت آموزش افسران مصری مشاهده می‌شود.

طبق گزارش شبکه الجزیره، افسر اطلاعاتی سودان جنوبی که این فیلم را منتشر کرده، درباره کشانده شدن پای این کشور به بحران به وجود آمده بین مصر و اتیوپی بر سر سد النهضه هشدار داده است.

انتشار این فیلم در حالی است که چند روز پیش دولت سودان جنوبی اخبار مربوط به ایجاد پایگاه نظامی مصر در شهرک مایوت واقع در ۲۰ کیلومتری مرز اتیوپی را رد کرد.

از سوی دیگر وزرای آبیاری مصر، سودان و اتیوپی روز پنج‌شنبه(دیروز) سومین نشست خود به منظور بررسی اصول راه‌اندازی سد النهضه و پر کردن آب آن برگزار کردند.

در این نشست طرح پیشنهادی اتیوپی درباره پر کردن آب این سد بررسی شد و مصر و سودان ملاحظات خود درباره این طرح را که گفته می‌شود عقب‌نشینی کامل از توافقات قبلی بود، اعلام کردند.

اتیوپی در سال ۲۰۱۱ ساخت سد النهضه بر روی رودخانه نیل ‌آبی را آغاز کرده و مصر نیز نگران تأثیرگذاری این سد بر سهم آبی آن در این رودخانه است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول