اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سودجویان این بار در کمین اراضی ملی «دهنو»/ دستگاه قضا با متصرفان رودخانه‌ها برخورد کند

سودجویان این بار اراضی ملی منطقه دهنو در شهرستان بویراحمد را تصرف کرده‌آند که برخورد دستگاه قضایی را می‌طلبد.

سودجویان این بار در کمین اراضی ملی «دهنو»/ دستگاه قضا با متصرفان رودخانه‌ها برخورد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سودجویان اراضی ملی بعد از دست‌درازی به مناطق مهریان و اراضی بشار و سایر قسمت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، این بار اراضی منطقه بکر «دهنو» را تصرف کرده‌اند.

آرش مصلح سرپرست آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در گفت گو با فارس در این باره گفت: در جدیدترین عملیات رفع تصرف که در ماه گذشته و در حریم و بستر رودخانه مهریان یاسوج، انجام گرفت، حمایت‌ها و حضور مستقیم مجموعه دادگستری و نیروی انتظامی را به بهترین وجه شاهد بودیم و در ادامه نیز بر اساس دستورالعمل‌ها و سیاست‌های ابلاغی وزارت نیرو و با اتکا به این حمایت‌ها و همکاری‌ها، همچنان این رفع تصرفات و برخورد با متخلفان را در سطح استان با جدیت ادامه خواهیم داد.

سرپرست آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از حضور مستقیم و حمایت‌های مجموعه دادگستری استان در عملیات‌های آزاد سازی و رفع تصرف و همچنین صدور مجوزهای قانونی برای برخورد با متخلفان تقدیر و تشکر کرد.

 

 علی ملک‌حسینی دادستان مرکز استان نیز، با تاکید بر ضرورت کنترل و نظارت‌های همیشگی و همه جانبه در این خصوص افزود: برخورد قضایی با متخلفان و رفع تصرف از بستر و حرایم رودخانه‌ها و همچنین اراضی ملی امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: بر اساس وظیفه ذاتی دستگاه‌هایی همچون آب منطقه‌ای و منابع طبیعی و همچنین مجموعه دادگستری، باید به گونه‌ای عمل شود که هر چه جلوتر برویم، امکان انجام تخلفات در این زمینه‌ها را کمتر شاهد باشیم و به صفر برسانیم.

عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تشکر از اقدامات انجام گرفته توسط آب منطقه‌ای در سال‌های گذشته، اقدام سریع‌تر برای برخورد با متخلفان و متصرفان حرایم و بستر رودخانه بشار و اراضی ملی در منطقه دهنو را با توجه به نزدیک بودن آن به شهر یاسوج، خواستار شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجموعه دادگستری استان آمادگی کامل دارد حمایت و همکاری  که در این زمینه لازم باشد همچون گذشته در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار دهد تا عملیات آزادسازی و رفع تصرف به درستی انجام گیرد و لازم است تا شرکت آب منطقه ای و اداره کل منابع طبیعی استان، نسبت به مشخص کردن اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه در منطقه دهنوی یاسوج اقدام کرده و در سریع ترین زمان پیش رو نسبت به رفع تصرف و آزادسازی این اراضی اقدام کنند.

غلام‌حسین حکمتیان‌اصل مدیرکل منابع طبیعی در خصوص تصرفات در منطقه دهنوی بویراحمد گفت: تیمی از منابع طبیعی شناسایی اراضی تصرف شده منطقه دهنو را انجام دادند میزان تصرفات شناسایی شده است.

 

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول