اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الزهار: هرگز با آمریکا مذاکره‌ نمی‌کنیم/تمام فلسطین را می‌خواهیم

یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین با تأکید بر آزادسازی سراسر فلسطین، گفت که خواستار تمام سرزمین فلسطین هستند و در این زمینه، از حق خود کوتاه نمی‌آیند.

الزهار: هرگز با آمریکا مذاکره‌ نمی‌کنیم/تمام فلسطین را می‌خواهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود الزهار» از رهبران جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که ملت و رهبران فلسطین، میهن خود را نمی‌فروشند.

الزهار بیان اینکه «رشوه نمی‌پذیریم و اصولی داریم که فروشی نیست»، به شبکه خبری المیادین گفت: «هیچ پولی را در ازای سرزمین نمی‌پذیریم... ما صاحب این میهن هستیم و هیچ چیز را درباره آن نمی‌پذیریم».

وی با تأکید بر اینکه «هیچ گاه، آمریکا را به عنوان یک میانجی یا مذاکره کننده قبول نداشتیم»، خاطر نشان کرد: «هرگز با آنان [بر سر یک میز] نخواهیم نشست و همچنان مخالف این کار هستیم».

این مسئول حماس ادامه داد: «تشکیلات خودگردان امروز به این نتیجه رسیده است که آمریکایی‌ها فقط به صهیونیست‌ها وفادار هستند... آمریکا فکر می‌کند که ما پیشنهادهای وسوسه کننده را قبول می‌کنیم، ولی اگر دنیا را به ما بدهند، از فلسطین دست بر نخواهیم داشت».

الزهار با بیان اینکه «ما چانه‌زنی بر روی هیچ از اصول خود را نمی‌پذیریم»، گفت: «ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ زیرا این مسئله، بخشی از باور و مذهب ماست... ما خواستار فلسطین هستیم، تمام فلسطین».

وی با تأکید بر اینکه «ما سراسر فلسطین را برای ملت فلسطین می‌خواهیم»، خاطر نشان کرد: «از حق خود کوتاه نمی‌آییم... اگر به جز میهنمان، چیزی به ما پیشنهاد دهند، به هیچ عنوان نخواهیم پذیرفت... آمریکایی‌ها در تلاشند که ما را مجبور کنند تا زهر آنان را بنوشیم و نمی‌توانند موضع اسرائیل را در حال حاضر تغییر دهند».

این مسئول حماس تصریح کرد: «هر کشور عربی که با اسرائیل رابطه دارد، نمی‌پذیریم که میانجی ما باشد؛ هر چند که دنیا را به پای ما بریزد».

الزهار در تکمیل این صحبت خود گفت: «امارات در پی تثبیت اسرائیل به عنوان دریچه‌ای به سمت تشکیلات خودگردان فلسطین است... و فرود آمدن هواپیمای امارات در فرودگاه بن گوریون، نشانه آغاز عادی‌سازی روابط است».

وی خاطر نشان کرد: «کمکهای هواپیمای امارات از طریق فرودگاه بن گوریون، رشوه تحقیرآمیز است که هیچ فلسطینی نمی‌تواند آن را بپذیرد... نمی‌توان مطمئن شد که این کمک‌ها به اسرائیل داده نشده است. هواپیمای امارات برای تثبیت عادی‌سازی است».

المیادین در پایان گزارش داد، تشکیلات خودگردان چهارشنبه هفته جاری از تحویل گرفتن دومین محموله از کمکهای امارات که از طریق فرودگاه بن گوریون وارد اراضی اشغالی شد، امتناع کردند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول