اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آب سد ماملو تیرماه به پیشوا می‌رسد

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: آب سد ماملو تیرماه به پیشوا می‌رسد که تا حد زیادی مشکل آب این شهرستان را برطرف می‌کند.

آب سد ماملو تیرماه به پیشوا می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین عباسی، فرماندار پیشوا ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران اظهار کرد: پیشوا در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در حوزه تأمین آب شرب با مشکلات متعددی روبه‌رو بود و به منظور رفع این مشکل، از سال گذشته عملیات خط انتقال آب سد ماملو به این شهرستان آغاز شد.

وی گفت: هزینه این پروژه تاکنون توسط شرکت آب و فاضلاب تأمین شده و برای تکمیل آن از سازمان برنامه و بودجه درخواست اعتبار نمودیم که موافقت گردید و تخصیص آن نیاز به پیگیری دارد و تا زمان تخصیص باید از محل اعتبارات آبفا ادامه یابد.

فرماندار شهرستان پیشوا بیان داشت: پیش‌بینی شده بود که این پروژه تا ابتدای خرداد سال جاری به اتمام برسد، ولی اندکی با تأخیر مواجه شد و در حال حاضر، حدود یک و نیم کیلومتر از آن باقی مانده است.

عباسی خاطرنشان کرد: پیشوا دارای قدمت زیاد و سبقه تاریخی است، اما با توجه به اینکه حدود ۱۰ سال است که به شهرستان تبدیل شده و نوپاست، مشکلات زیادی دارد.

وی در ادامه گفت: بحث راه‌های مواصلاتی از مسائل مبتلابه شهرستان پیشواست و در این راستا، پروژه جاده آنتنی دسترسی به محور قم گرمسار در سال ۹۱ و در اراضی ملی آغاز و طرح‌های مطالعاتی آن انجام شد که مجری آن راه و شهرسازی است.

فرماندار شهرستان پیشوا تصربح کرد: اگر جاده کمربندی از پیشوا فاکتور گرفته شود، این شهرستان در بن بست کامل است و فقط راه‌های روستایی باقی می‌ماند که باید پیگیری‌ها و اقدامات مطلوب‌تری جهت توسعه راه‌های مواصلاتی این منطقه انجام شود.

عباسی اظهار کرد: پروژه مترو که بعداً به قطار حومه‌ای تغییر شکل پیدا کرد، از مصوبات دولت بوده که در سال 93 عملیات احداث آن آغاز شد، ولی تاکنون به نتیجه نرسیده و لازم است هر چه سریع‌تر این پروژه احیا و هر سه شهرستان پیشوا، ورامین و قرچک از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: طبق اعلام شرکت آبفا جنوب شرق استان تهران، آب سد ماملو تا ۱۵ تیرماه به پیشوا می‌رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول