اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فقط 14 درصد فاضلاب خانگی در مازندران تصفیه می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: میانگین تصفیه فاضلاب خانگی در کشور بیش از ۵۰ درصد است اما در مازندران در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۴ درصد است نیازمند برداشتن گام‌های اساسی در حوزه مدیریت پسماند و پساب هستیم که نیاز به اراده و هم‌افزایی در استان دارد.

فقط 14  درصد فاضلاب خانگی در مازندران تصفیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی امروز در مراسم بهره‌برداری از سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب مجتمع ۸۶۰ واحدی معلمان بابلسر، اظهار کرد: در هفته محیط زیست پس از سال‌ها پیگیری بحث راه‌اندازی این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ابلاغ شروع به کار پسماند، افزود: در بخش پسماند با چالش جدی مواجه هستیم و گلایه داریم از افرادی که سال‌ها مسؤولیت داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به وجود  ۲۷ سایت رسمی پسماند در استان اشاره کرد و گفت: در بحث دفن فقط دپو داریم و هیچ اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است.

این مسؤول با بیان اینکه با وجود کرونا و محدودیت‌های فیزیکی در کشور عملیات فیزیکی و نصب تجهیزات زباله‌سوز ساری از پیشرفت خوبی برخوردار است، افزود: این مهم ما را امیدوار کرده و همچنین چندین کارخانه کمپوست در استان تنکابن و شرق استان بهبود وضعیت و تکمیل و توسعه پیدا کردند.

ابراهیمی‌کارنامی یادآور شد: نشست‌های متعددی با گروه‌های اثرگذار و تشکل‌های مردم نهاد داشتیم.

وی با اعلام اینکه نخستین مرکز مانیتورینگ هوشمند در مازندران در این هفته راه‌اندازی خواهد شد، اضافه کرد: تا پایان هفته بخشی از مسائل محیط زیست مانیتور خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه اگر مسائل زیست محیطی را رعایت نکنیم به مشکل برخواهیم خورد، خاطرنشان کرد: میانگین تصفیه فاضلاب خانگی در کشور بیش از ۵۰ درصد است اما در مازندران در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۴ درصد است نیازمند برداشتن گام‌های اساسی در حوزه مدیریت پسماند و پساب هستیم که نیاز به اراده و هم‌افزایی در استان دارد.

این مسوول بیان کرد: بحث عدم تصفیه فاضلاب‌های بهداشتی و خانگی یکی از مسائلی است که در استان با ان مواجه هستیم بسیاری از واحدها با عنوان مجتمع‌های آموزشی و تعاونی فعال در سواحل فعالیت دارند بعد از چندین دهه فعالیت مشاهده شد که فاقد سیستم‌های تصفیه‌ای هستند.

ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی خوب در هفته جاری بسیاری از تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: تصفیه‌خانه قبل از بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی مسکونی بابلسر امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فارس، این پروژه در سال ۹۶ آغاز و سال ۹۸ به اتمام رسید که با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریالی و ظرفیت پروژه ۳۰۰مترمکعب در شبانه روز در هفته محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول