اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جمعی از وکلای انگلیسی قطع ارسال تجهیزات سرکوب به آمریکا را خواستار شدند

شماری از وکلای یک موسسه حقوقی در انگلیس خطاب به وزیر تجارت این کشور گفتند، اگر صادرات تجهیزات سرکوب اعتراضات به آمریکا متوقف نشود، پرونده‌ای در دادگاه عالی علیه او تشکیل خواهند داد.

جمعی از وکلای انگلیسی قطع ارسال تجهیزات سرکوب به آمریکا را خواستار شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از وکلای انگلیسی در تلاش هستند با اعمال فشار بر دولت این کشور، مانع ارسال تجهیزات سرکوب به آمریکا شوند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، این وکلا ضمن مطرح کردن احتمال اقدام از طریق دادگاه عالی انگلیس، از «لیز تراس» وزیر تجارت این کشور درخواست کردند فروش تجهیزاتی نظیر گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی به آمریکا متوقف شود.

در این نامه که توسط وکلای یک موسسه حقوقی در به درخواست یک شهروند سیاه‌پوست نوشته شده، آمده است: «در پی قتل جورج فلوید و تظاهرات گسترده‌ای که در حال حاضر در تمام ایالت‌های آمریکا در جریان است، فرد خواهان در این پرونده به‌طور فزاینده‌ای بابت واکنش پلیس به معترضان که بیش از حد حالت نظامی به خود گرفته است، نگران هستند».

این نامه می‌افزاید، فردی که خواستار تشکیل این پرونده شده است، همچنین بابت گزارش‌های موجود درباره صادرات تجهیزات اعمال قانون به آمریکا که علیه اعتراضات ضدنژادپرستی مورد استفاده قرار می‌گیرند ابراز نگرانی کرده است.

پیش از این «امیلی تورنبری» وزیر تجارت بین‌الملل دولت در سایه انگلیس در نامه‌ای به لیز تراس گفت به‌دلیل استفاده مأموران آمریکایی از خشونت برای مقابله با اعتراضات موسوم به «جان سیاه‌پوستان مهم است»، باید ارسال تجهیزات ضدشورش به آمریکا متوقف شود.

همچنین هفته گذشته گروهی فراحزبی و متشکل از ۱۶۶ نماینده پارلمان انگلیس نیز در نامه‌ای به لیز تراس توقف فروش گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی به آمریکا را خواستار شدند.

شهرهای مختلف آمریکا طی دو هفته اخیر در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» توسط نیروی پلیس، به صحنه اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی تبدیل شده‌اند.

تصمیم ترامپ برای استفاده از نیروی نظامی، گارد ملی و ارتش جهت متوقف کردن تظاهرات ضد خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان این کشور، انتقادات زیادی را متوجه وی ساخته است. تا جایی که حتی  اسپر نیز طی یک نشست خبری علناً مخالفت خود با این طرح را اعلام کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول