اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شماره پیگیری ثبت احوال، جایگزین کارت ملی است

مدیرکل ثبت احوال استان فارس گفت: با توجه به تاخیر در روند صدور کارت ملی جدید، شهروندان می‌توانند تا اطلاع ثانوی از شماره پیگیری ثبت احوال جهت انجام امور اداری و بانکی استفاده کنند.

شماره پیگیری ثبت احوال، جایگزین کارت ملی است

علیرضا انصاری در گفت و گو با خبرنگار فارس در شیراز در خصوص بن‌بستی که برای کارهای اداری افرادی که در انتظار صدور کارت ملی هوشمند هستند، ایجاد شده است، گفت: افراد می‌توانند با ارائه شماره پیگیری که هنگام تقاضا جهت صدور کارت هوشمند دریافت کرده‌اند از خدمات بانکی استفاده کنند.

وی ادامه داد: دریافت کارت ملی هوشمند چند سال است که برای همه ایرانیان اجباری شده است این  در حالی است که صدور کارت ملی جدید  برای افرادی که حتی سال گذشته اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند با تاخیر طولانی مواجه شده است، از سوی دیگر از تیرماه سال گذشته تاکنون هیچ بانکی بدون کارت ملی هوشمند خدماتی ارائه نمی‌دهد.

 وی با تاکید براینکه در صورت مفقود شدن شماره پیگیری کارت هوشمند، هموطنان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان به صورت رایگان  شماره پیگیری را دریافت کنند، اظهار داشت: تا زمان صادر شدن کارت هوشمند، این شماره پیگیری برای کارهای اداری قابل استفاده است.

انصاری افزود: با مراکزی که مسئول خدمات‌دهی به شهروندان هستند هماهنگ شده تا افراد بر اساس رسیدی که جهت صدور کارت هوشمند دریافت کرده‌اند احراز هویت شوند و فعالیت‌های خود اعم از امور بانکی را بدون مشکل انجام دهند.

مدیرکل ثبت احوال فارس با اشاره به اینکه بدنه کارت ملی جزء اقلام تحریمی است، افزود: به دلیل اعمال تحریم‌ها و عدم ورود کارت به کشور این پرونده متوقف شده است و مقرر بود از ظرفیت‌های داخلی برای تولید بدنه کارت استفاده شود بنابراین به محض اینکه بدنه‌های کارت را تحویل بدهند، ثبت احوال  قادر است جهت صدور کارت اقدام کند.

انصاری افزود: کارت ملی که در آینده نزدیک صادر خواهد شد تولید داخلی است و موسسات داخلی و رسمی جهت تولید آن اقدام می‌کنند چرا که امکان ورود بدنه کارت ملی هوشمند از خارج کشور وجود ندارد.

مدیر کل ثبت احوال فارس اضافه کرد: از ۳ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۲۱۳ نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال استان واجد دریافت کارت ملی تاکنون ۳ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۹۱ نفر درخواست برای دریافت کارت هوشمند ملی در سامانه ثبت احوال ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول