اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا بر مبارزه با کرونا

معاون نخست وزیرازبکستان در نشست ویدئویی با کمیسر تجارت اتحادیه اروپا ابعاد همکاری‌های دوجانبه برای مبارزه با ویروس کرونا را بررسی کردند.

تأکید مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا بر مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در نشست ویدئویی با «فیل هوگان» کمیسر تجارت اتحادیه اروپا ابعاد همکاری‌ها در مبارزه با شیوع کرونا و همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

معاون نخست وزیر ازبکستان از طرف اروپایی برای تخصیص کمک مالی به ارزش 36 میلیون یورو برای اجرای اقدامات لازم جهت کاهش تاثیر پاندمی در توسعه اجتماعی و اقتصادی ازبکستان قدردانی کرد.

طرفین  ابعاد اولویت‌دار همکاری‌های متقابل در زمینه کاهش تاثیر منفی پاندمی «کووید-19» در اقتصاد ازبکستان و کاهش فقر را مشخص و همچنین بخش قابل ملاحظه کمک مالی اتحادیه اروپا که در سال‌های 2021 و 2027 میلادی اختصاص داده می‌شود را بررسی کردند.  

در این نشست همچنین بر سیر مثبت در زمینه همکاری‌های مالی و فنی تاکید و از طرف اروپایی برای تخصیص مرحله اول کمک مالی معادل 10 میلیون یورو در چارچوب اجرایی طرح «حمایت بودجه‌ای از بخش کشاورزی و کمک تکمیلی به ازبکستان» که ارزش کلی آن 40 میلیون یورو است، قدردانی شد.  

علاوه بر این، مسائل سازمانی مبنی بر برگزاری مجازی مراسم‌های دوجانبه در سال جاری میلادی از جمله هفدهمین نشست کمیته همکاری «ازبکستان و اتحادیه اروپا»، پانزدهمین نشست کمیته فرعی «ازبکستان و اتحادیه اروپا» در اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری و سومین نشست کمیته فرعی «ازبکستان و اتحادیه اروپا» در همکاری‌های متقابل با اهداف توسعه بررسی شد.

 در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحادیه اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول