اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فعالیت بخش‌های مختلف صنعت و معدن تسهیل و هموار شود

استاندار مرکزی گفت: فعالیت بخش‌های مختلف صنعت و معدن با بهره‌گیری از راهکارها باید تسهیل و هموار شود.

فعالیت بخش‌های مختلف صنعت و معدن  تسهیل و هموار شود

به گزارش فارس از اراک، سیدعلی آقازاده عصر امروز در نشست معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت و نمایندگان تشکل‌های مختلف زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، با تاکید بر این که به عنوان نماینده دولت تمامی موارد مطرح شده در جلسه توسط نمایندگان تشکل‌های مختلف مورد تایید قرار دارد، گفت: بخشی از مسائل مطرح شده مربوط به استان و بخشی باید در سطح کشوری مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی بیان کرد: تمام موارد مطرح شده توسط نمایندگان باید توسط دبیرخانه جمع‌آوری و احصا شود که موارد مربوط به استان و کشور مشخص و بخش‌بندی و نیز راهکارها و پیشنهادها نیز جمع بندی شود و در موارد کشوری در صورت نیاز  است جلسه‌ای با وزارتخانه برگزار و مسائل و مشکلات موجود بررسی و پیگیری شود. 

امکان عبور از تحریم‌های آمریکا وجود دارد و در حقیقت باید تحریم‌های داخلی را کنار زد 

استاندار مرکزی با اشاره به تحریم‌های موجود و نیز اشاره به تحریم شرکت ایرالکو و رئیس هیات مدیره این شرکت، اظهار کرد: امکان عبور از تحریم‌های آمریکا وجود دارد و در حقیقت باید تحریم‌های داخلی را کنار زد تا با راهکارهای موثر فشارهای بین المللی ناشی از تحریم کاهش پیدا کند.

آقازاده با اشاره به برنامه کشوری فعال سازی هزار معدن غیر فعال گفت: بخشی از این فعال سازی را می‌توان برای معادن استان در نظر گرفت و این موضوع نیاز است پیگیری شود.

وی در خصوص ماشین آلات مورد نیاز بخش‌های مختلف از جمله معادن تصریح کرد: این مسئله نیاز است از طریق وزارت صمت و بانک مرکزی پیگیری شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: باتوجه به اینکه صنعت آلومینیوم صد در صد تحریم شده است، هم در بخش زیرمجموعه‌ها هم در بخش تولید مشکلاتی داریم، در بخش تولید با توجه به اینکه کارخانه ایرالکو سالانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن تولید شمش آلومینیوم دارد و نیاز به ۲۰۰ هزار دلار ارز دارد این واحد را باید حمایت کرد، در مجموع برای تامین ارز ایرالکو و دیگر صنایع معدنی باید کمک شود.

زمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات در اسرع وقت تعیین تکلیف  شود

وی در خصوص زمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات نیز گفت: این زمین در اسرع وقت باید تعیین تکلیف و مسئله حل شود.

در این جلسه مشکلات و مسائل بخش‌های مختلف زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت توسط نمایندگان مطرح و‌ درخواست رفع مشکلات مطرح شد.

تخصیص بخشی از ۱۰ درصد معافیت پژوهشی حوزه معادن به بخش معادن استان برای خرید تجهیزات و ماشین آلات، لزوم همکاری با دانشگاه صنعتی اراک برای ساخت ماشین آلات سنگین مورد نیاز معادن و ایجاد زمینه همکاری صنعت و دانشگاه از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

بلاتکلیفی معدن‌های ضعیف از دیگر موارد مطرح شده بود که به لزوم حمایت از این معادن تاکید شد.

نمایندگان بخش معدن در این جلسه معضل فرسودگی ماشین آلات این حوزه را بازدارنده توصیف و خواستار رسیدگی به وضع موجود شدند 

نمایندگان بخش معدن در این جلسه معضل فرسودگی ماشین آلات این حوزه را بازدارنده توصیف و خواستار رسیدگی به وضع موجود شدند.

مشکلات در زمینه تامین نقدینگی و مشکلات در بخش نهاده‌ها در حوزه سنگ که در نهایت باعث می‌شود قطعه تقلبی در اختیار فعالین این بخش قرار بگیرد که این مسائل قدرت رقابت در فراوری سنگ با شرکت‌های خارجی را پایین می آورد از جمله مسائل حوزه سنگ بود.

 

همچنین نمایندگان بخش سنگ خواستار همراهی و انجام تعهدات دولت در خصوص تعیین تکلیف زمین نمایشگاه سنگ محلات باتوجه به سرمایه گذاری قابل توجه بخش خصوصی شدند.

در بخش معادن شن و ماسه در مجموع ۳۰ معدن در استان فعال هستند 

در بخش معادن شن و ماسه که در مجموع ۳۰ معدن در استان فعال هستند نمایندگان این بخش باتوجه به مشکلاتی از جمله فرسودگی ماشین آلات و نیز ظرفیت موجود خواستار بررسی اعطا مجوز و جلوگیری از دادن مجوز جدید شدند.

همچنین فعالین این بخش پیشنهاد واگذاری بررسی و اعطا توصیه نامه‌ها به خانه صنعت، معدن و تجارت استان برای تسریع در روند صدور توصیه نامه‌ها را ارائه کردند.

همچنین نماینده شرکت ایرالکو با اشاره به ظرفیت‌‌های این شرکت و نیز تحریم آلومینیوم، رییس هیات رییسه و شرکت آلومینیوم خواستار مساعدت دولت برای تامین ۲۰۰ میلیون دلار ارز مورد نیاز این شرکت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول