اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ایجاد شهرک تخصصی بازیافت در بجستان یک فرصت برای منطقه است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی احداث شهرک صنعتی و تخصصی بازیافت در منطقه یونسی بجستان را گامی موثر برای توسعه اقتصاد سبز در منطقه و یک فرصت برای ایجاد مشاغل سبز عنوان کرد

ایجاد شهرک تخصصی بازیافت در بجستان یک فرصت برای منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی گفت: نگاه متخصصانه و تعمق مسؤولان ارشد شهرستان بجستان در موضوع حفاظت محیط زیست نگرانی های متولیان این حوزه را کم می کند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ تنوع زیستی که در شعار جهانی روز محیط زیست سال 2020 هم گنجانده شده است، افزود: درحال حاضر یک میلیون گونه گیاهی و جانوری در جهان در معرض تهدیدند و لازمه حفظ سلامت انسان، توجه به حفظ تنوع زیستی و حذف فشارهای مخرب بر طبیعت است.

همتی دخالت در شبکه حیات را یک بی مبالاتی رفتاری در بشر دانست و افزود : شیوع بیماری هایی همچون کویود- 19 ، آلودگی، سیل، تغییرات اقلیمی و هر آنچه تحت عنوان بحران های فراگیر زیست محیطی شاهد هستیم  همگی ناشی از همین دخالت های بی مورد در چرخه طبیعی حیات است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه دربیش از یک هزار آیه در قرآن کریم به حفظ محیط زیست اشاره شده است، گفت: تقویت اخلاق محیط زیستی بر اساس آموزه های دین مبین اسلام و بر مبنای اصل 50 قانون اساسی، مسؤولیت اجتماعی برای مدیریت زیست محیطی کافی است.

همتی همچنین گفت: خوشبختانه در خراسان رضوی حفظ محیط زیست، جایگاه ویژه ای از دیدگاه علما و مسؤولین دارد و وفاق و همدلی ارزشمندی دربین بخش های مختلف جریان دارد که مدیریت امور را تسهیل می کند.

وی با اشاره به اینکه حدود 15 درصد از گستره دو و نیم میلیون هکتاری مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان در شهرستان بجستان واقع شده است، گفت: طبق بررسی های به عمل آمده حدود 35 درصد از وسعت این شهرستان معادل با 150 هزار هکتار از وسعت این شهرستان عرصه های تحت مدیریت محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به ضرورت توسعه مشاغل سبز، از التفات ویژه فرماندار شهرستان به مباحث توسعه پایدار تجلیل کرد و گفت: در موضوعات توسعه ای شهرستان، محیط زیست دربازه زمانی مشخص و ابلاغ شده، پاسخگوی مطالبات مردمی است  و تلاش بر این است که انعطاف لازم در پاسخ به متقاضیان و سرمایه گذاران اعمال شود.

وی با اشاره به رویکرد اخیر سازمان حفاظت محیط زیست در جلب  مشارکت جوامع محلی برای حفظ محیط زیست، گفت: این سیاست نقش مردم خصوصاً ساکنین حاشیه مناطق طبیعی را در حفظ عرصه های طبیعی بسیار پر رنگ می داند و براساس تجارب پیشین این اداره کل در بازخورد مثبت حاصل از همراهی مردم در حفظ و احیای زیستگاه های طبیعی استان، آنها را در کنار خود و همراه برای تحقق اهداف سازمانی می بیند.

همتی احداث شهرک صنعتی و تخصصی بازیافت در منطقه یونسی شهرستان بجستان را گامی موثر برای توسعه اقتصاد سبز در منطقه و یک فرصت برای ایجاد مشاغل سبز عنوان کرد و افزود: در سیاست های کلی نظام در موضوع محیط زیست و منابع طبیعی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، توسعه مشاغل سبز مورد تأکید بوده و می تواند یک ظرفیت ثروت آفرین برای منطقه به شمار رود.   

انتهای پیام/70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول