اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز برداشت گندم در آرادان/ پیش‌بینی تولید ۱۸۰۰۰ تنی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان گفت: برداشت خوشه‌های طلایی گندم در این شهرستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار تن محصول برداشت شود.

آغاز برداشت گندم در آرادان/ پیش‌بینی تولید ۱۸۰۰۰ تنی

به گزارش خبرگزاری فارس از آرادان، امیرحسین شاه‌حسینی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: گندم در سطح سه هزار و 600 هکتار مزارع شهرستان آرادان کشت شده است.

وی با بیان اینکه امسال سه هزار و 600 هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت گندم رفته، گفت: میانگین تولید گندم در شهرستان 5.2 تن در هر هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان افزود: برآورد می‌شود کشاورزان این شهرستان امسال بیش از 18 هزار تن گندم از مزارع خود برداشت کند.

شاه‌حسینی با اشاره به ارقام کشت‌شده گندم در مزارع این شهرستان خاطرنشان کرد: ارقام کشت‌شده شامل سیوند، پارسی و رخشان است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم از پانزدهم خردادماه آغاز شده است، افزود: کار برداشت گندم تا دهم تیرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان اظهار کرد: 6 دستگاه کمباین بومی و 21 دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو را در این شهرستان به عهده دارند.

شاه‌حسینی افزود: در این زمینه، 10 اکیپ برداشت متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نظارت دارند.

وی به برخی از اقدامات انجام‌شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان آرادان اشاره کرد و گفت: توزیع بذر اصلاح‌شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی نظیر کلاس‌های آموزشی ترویجی و اطلاع‌رسانی برای سم‌پاشی به‌موقع علیه عوامل خسارت‌زای گیاهی، پیگیری در زمینه اعمال مدیریت بهینه تغذیه گیاهی، اجرای مزرعه تحقیقی و ترویجی مقایسه ارقام گندم و انتقال‌یافته‌های نوین به کشاورزان و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول برخی از اقدامات انجام‌شده برای کمک به کشاورزان آرادانی بوده است.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول