اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اوضاع کرونا در آسیای مرکزی؛ ترکمنستان خطرناک ترین کشور

یک سازمان خارجی وضعیت اپیدمی در ترکمنستان را که مدعی عدم وجود ویروس کرونا است، خطرناکترین در آسیای مرکزی عنوان کرد.

اوضاع کرونا در آسیای مرکزی؛ ترکمنستان خطرناک ترین کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بر اساس رتبه‌بندی « Deep knowledge group» وضعیت اپیدمی در ترکمنستان که مدعی عدم وجود ویروس کرونا است، خطرناک‌ترین کشور در آسیای مرکزی است.

در این رتبه بندی کشورهای آسیای مرکزی به ترتیب قزاقستان در رتبه 71، قرقیزستان 108، ازبکستان 121، تاجیکستان 124 و ترکمنستان که مدعی عدم وجود ویروس کرونا است، در موقعیت 131 قرار دارند.

در میان 200 کشور مختلف مورد بررسی این سازمان، سوئیس، رژیم صهیونیستی، آلمان، سنگاپور و ژاپن امن‌ترین کشورها با وضعیت خوب اپیدمی محسوب می‌شوند.

لیبریا، افغانستان، چاد، مالی، رواندا و سودان جنوبی در پایان این فهرست قرار گرفته و دارای بدترین وضعیت اپیدمی هستند.

رتبه بندی  Deep knowledge group بر مبنی ثمربخشی اقداماتی مانند قرنطینه، تشخیص و آمادگی نظام بهداشتی کشورها تهیه شده است.

ریاست ترکمنستان هنوز هم تاکید می‌کند هیچ مورد ابتلا به کرونا در این کشور وجود ندارد. همچنین توصیه‌های اصلی سازمان بهداشت جهانی از جمله فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک پزشکی در این کشور رعایت نمی‌شود.

پیش از این گزارش شده بود که آمریکا برای حمایت از تلاش‌های ترکمنستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا 1.42 میلیون دلار به این کشور تخصیص داده است.

سازمان بهداشت جهانی به منظور بررسی وضعیت کووید-19 در ترکمنستان قصد اعزام هیأتی متشکل از متخصصان این سازمان را دارد اما تا به حال در این زمینه موفق نشده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول