اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری دوره فقه «رسانه، ارتباطات و فضای مجازی» در قم

از سوی معاونت آموزش‌وپژوهش مؤسسه فتوح اندیشه دوره فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی به همت گروه فقه رسانه و فضای مجازی این مؤسسه برگزار می‌گردد.

برگزاری دوره فقه «رسانه، ارتباطات و فضای مجازی» در قم

حجت‌الاسلام محمدرضا پیری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم درباره برگزاری دوره فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی اظهار کرد: چندی است که فقه تخصصی، دغدغه برخی فقهای انقلابی حوزه‌های علمیه شده است و به نظر می‌رسد که بدون نظرداشت فقه تخصصی در حوزه‌های علمیه، در درازمدت شاید فقه عام شیعه، به انزوا کشیده شود و نتواند پاسخگوی نیازهای رو به گسترش نهادهای نظام اسلامی و اجتماع گسترده و جهانی  و رو به تزاید مسلمین باشد.

وی اضافه کرد: از طرفی دیگر، متاسفانه به دلیل سردرگمی برخی از طلاب جوان در ورود به دریای بی‌کران مسائل فقهی در ابتدای دروس خارج فقه و اصول، نوعی بی‌انگیزگی در طلاب جوان برای پژوهش و تحقیق بانشاط در این زمینه دیده می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش موسسه فتوح با اشاره به اینکه ضروری است تلاش‌هایی برای تحرک‌بخشی و انگیزه‌بخشی به محققان جوان فقه و اصول صورت گیرد گفت: به نظر می‌رسد که دوره تخصصی فقه رسانه ارتباطات و فضای مجازی، قدمی در همین مسیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: فقه تخصصی رسانه، به دلیل جذابیت‌های ذاتی رسانه، می‌تواند این مسیر را زودتر در ذهن مخاطبان جوان طی کند و علایق کاربردی و دغدغه‌مندانه‌ای را برای مخاطبان دوره فراهم کند.

پیری در ادامه ضمن تشریح اهداف دوره فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی یادآور شد: آشنایی عمیق طلاب با یکی از مهم‌ترین فقه‌های تخصصی و پر کاربرد، انگیزه‌بخشی به طلاب در ابتدای دروس خارج برای مطالعه فقه با رویکرد حکومتی واجتماعی و تخصصی رسانه، کاربردی‌سازی فقه عام در جهت تربیت مجتهد متخصص تراز انقلاب اسلامی و توزیع مسأله‌های پژوهشی جامعه و مشکلات واقعی مردم و حکومت در میان فقه‌آموزان برای تحریک انگیزه آنان برای پژوهش‌های غنی‌تر فقهی ـ اصولی و مطالعه تخصصی فقه از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

وی ذهنیت‌سازی و جهت‌دهی طلاب جوان در راستای فقه حکومتی و تخصصی در راستای گفتمان‌سازی فقه حکومتی، کشف استعدادهای ویژه و علاقه‌مند در راستای جذب به گروه فقه رسانه و تربیت کارشناس و برجسته‌سازی اساتید فقه رسانه در ذهن طلاب و علاقه‌مندان در راستای معرفی آنها به جامعه علمی، بسط و ترویج اندیشه فقه حکومتی حضرت امام و مقام معظم رهبری را از جمله سیاست‌های در نظر گرفته شده برای این دوره برشمرد.

معاون آموزش و پژوهش موسسه فتوح خاطرنشان کرد: این دوره به صورت مشترک با دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام قم برگزار می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پیامک با شماره تماس 09103552475 ارتباط حاصل کنند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول