اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

صدور ۱۵۰۰ هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در همدان/ ۱۰ هزار واحد تا ۱۵ ماه آینده نیاز است

رئیس شورای اسلامی شهر همدان از صدور مجوز یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در همدان خبر داد و گفت: ۱۰ هزار واحد تا ۱۵ ماه آینده نیاز است.

صدور ۱۵۰۰ هزار متر مربع پروانه ساخت مسکن در همدان/ ۱۰ هزار واحد تا ۱۵ ماه آینده نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان کامران گردان امشب در هفدهمین صحن علنی شورای شهر که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، معاون فرماندار، شهردار و مدیران شهری همدان، رؤسای نظام مهندسی ساختمان، انجمن انبوه‌سازان و اتحادیه صنف مشاورین املاک برگزار شد محدود بودن اراضی شهر همدان را از علل گرانی مسکن دانست و اظهار کرد: امیدواریم گسترش این محدوده در طرح جامع جدید و طرح تفصیلی شهر دیده شود.

وی با بیان اینکه ورود دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان همدان برای سیاست‌گذاری درست و حل معضل گرانی مسکن اساسی است گفت: توریستی بودن منطقه، مهاجرت معکوس و صنعتی نبودن استان باعث افزایش قیمت مسکن در همدان شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به طولانی شدن مدت زمان صدور پروانه برای متقاضیان ساخت مسکن افزود: این موضوع یکی از علل گرانی مسکن است اما درصد کمی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از گرانی مسکن به شهرداری مربوط می‌شود و نمی‌توان آن را منکر شد و باید مشکل را حل کرد تاکید کرد:  قیمت کاذب مسکن در سایت‌ها از دیگر علل گرانی مسکن به شمار می‌رود.

گردان با اشاره به اینکه حوزه نظام مهندسی را هم نباید نادیده گرفت افزود: در این جلسه قصد ما این نیست که کسی را متهم و یا زیر سوال ببریم بلکه می‌خواهیم راهکار پیدا کنیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

وی عنوان کرد: اگر دولت سعی دارد قیمت مصالح را پایین آورد ما نیز باید در این زمینه کاری انجام دهیم باید در حوزه کاهش زمان صدور پروانه و موضوع نظام مهندسی پوشش لازم داشته باشیم.

 رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی به دنبال واگذاری مساکن مهر است و این می‌تواند تا حدودی مشکل را حل کند افزود: خوشبختانه در حوزه مسکن کم کار نکرده‌ایم و یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پروانه صادر شده است.

وی با بیان اینکه اگر این میزان را تقسیم بر صد متر کنیم ۱۵ هزار واحد مسکونی صد متری را احداث کرده‌ایم خاطرنشان کرد:‌ اداره راه و شهرسازی نیز به دنبال ایجاد ۵ هزار مسکن است که تا ۱۵ ماه آینده به ثمر می‌نشیند.

گردان با اشاره به اینکه طبق بررسی صورت گرفته ۱۰ هزار واحد مسکن تا ۱۵ ماه آینده نیاز است گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته شکستی بر نرخ‌های کاذب داشته باشیم و درصدی به مردم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر همدان کاهش زمان صدور پروانه و الکترونیکی کردن را قبلا مورد توجه قرار داده بود افزود: زیرساخت‌ها انجام شده و در برخی از مناطق شهر هزینه پروانه را تا ۲.۵ طبقه رایگان کرده‌ایم که می‌تواند در کاهش قیمت مسکن موثر باشد و نیازها را تامین کند.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول