اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

«وقف» بهترین راهکار برای ایجاد درآمد پایدار در امور خیریه

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه وقف بهترین راهکار برای ایجاد درآمد پایدار در امور خیریه کشور است، گفت: موقوفات حوزه‌های علمیه مازندران باید احیا شوند.

«وقف» بهترین راهکار برای ایجاد درآمد پایدار در امور خیریه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عصر امروز جلسه احیای موقوفات حوزه‌های علمیه مازندران با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این جلسه با بیان اینکه وقف بهترین راهکار برای درآمد پایدار در امور خیریه کشور است، افزود: ترویج فرهنگ وقف، احیای موقوفات موجود و تشویق مردم به پرداخت حق و حقوق موقوفات می‌تواند در برطرف کردن بسیاری از مشکلات جامعه و اجرای امینانه نیت واقف اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه سیاست علما و مراجع تقلید این است تا حوزه‌های علمیه مردمی اداره شوند و از بودجه‌های حکومتی استفاده چندانی نکنند، افزود: وقف می‌تواند درآمد پایدار را برای حوزه‌های علمیه ایجاد کند و باید از این ظرفیت به‌خوبی بهره‌گیری کرد که در این راستا روحانیون باید تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در بخش کمک به حوزه‌های علمیه از هیچ کوششی دریغ نکرده و هرچه در توان داشته پای کار آمده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها بسیاری از موقوفات حوزه‌های علمیه در مازندران هنوز احیا نشده که با کمک همه نهادها موقوفات حوزه‌های علمیه باید احیا شوند چون احیای آنها برای اوقاف به تنهایی مقدور نیست و همه سازمان‌ها و نهادها باید پای کار باشند.

محمدی‌لائینی حوزه‌های علمیه را عقبه دین دانست و خاطرنشان کرد: اسلام و فرهنگ قرآنی از همین حوزه‌های علمیه به مردم شناسانده شد و ترویج معارف اسلامی با تقویت حوزه‌های علمیه تحقق پیدا خواهد کرد.

وی گفت: پرداخت زکات واجب است و باید این مسئله فرهنگ‌سازی شود تا همه نسبت به پرداخت آن اهتمام داشته باشند.

*وجود 137 موقوفه حوزه‌های علمیه در مازندران

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه ۷۲۴ عالم مازندران واقف هستند، اظهار کرد: مازندران دارای ۱۳۷ موقوفه با نیت حوزه‌های علمیه است که 48 مورد آن انتفاعی و یا فاقد درآمد می‌باشد.

وی تصریح کرد: موقوفات حوزه‌های علمیه مازندران دارای کاربری علمی، کشاورزی، تجاری و خدماتی است که اگر همه اینها احیا شوند بسیاری از مشکلات حوزه‌های علمیه برطرف خواهد شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه موقوفات حوزه‌های علمیه مازندران شامل ۲ هزار و ۶۳۶ رقبه است، گفت: برای احیای موقوفات حوزه‌های علمیه مازندران نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی ازجمله دادگستری، اداره ثبت، نیروی انتظامی و... هستیم.

انتهای پیام/86031/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول