اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری نشست تخصصی اساتید و مروجان فرهنگ پهلوانی در مازندران

نشست تخصصی اساتید و مروجان فرهنگ پهلوانی به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شده است.

برگزاری نشست تخصصی اساتید و مروجان فرهنگ پهلوانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدجواد موحد از اساتید حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت شهرستان نکا امروز در نشست تخصصی اساتید و مروجان فرهنگ پهلوانی به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه در اداره کل ورزش و جوانان بیان کرد: حضرت علی (ع) یک جوانمرد بود و ورزشکاران و پهلوانان ما نیز باید با الگوپذیری از امام شیعیان فرهنگ پهلوانی را در میادین ورزشی ترویج دهند.

وی افزود: خوب است که برای تقویت باورهای فرهنگی در جوانان و ورزشکاران، در هر رویداد ورزشی تلاوت قرآن صورت گیرد و توصیه‌ام این است که برپایی نماز در اماکن ورزشی مورد اهتمام همگان باشد.

سپس حسن افشار رئیس بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران بیان کرد: فرهنگ پهلوانی دغدغه مشترک همه ما است و ارائه راهکار برای گسترش فرهنگ پهلوانی در میادین ورزشی به‌عنوان منشوری برای ورزش مازندران است.

وی اعلام کرد: ۱۷ شوال فرصت مغتنمی است برای همه متصدیان، فرهیختگان و دغدغه‌مندان حوزه ورزش، تا با تاسی از مولای متقیان بتوانیم در نهادینه کردن منش و فرهنگ پهلوانی از قبیل؛ ایثار، گذشت، اخلاص، دستگیری مستمندان و غیره به ایجاد فضای با نشاط و سالم در جامعه کمک کنیم.

در ادامه محمدرضا ییلاقی اشرفی معاون فرهنگی ورزش و جوانان اداره ورزش و جوانان مازندران در جمع اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی استان مازندران گفت: توفیقات خوب در ورزش را باید در ترویج فرهنگ پهلوانی شاهد باشیم و امروزه مصادیق مثبت پهلوانی در ورزش مازندران به خوبی دیده می‌شود که باید به‌صورت مدون در نشر و گسترش آن تلاش کنیم.

وی ابراز کرد: در ورزش مازندران پهلوانانی همچون حسن یزدانی را داریم که اعلام می‌کند به تمامی پیشنهادات خارجی بی‌تفاوت بوده است که دلیل این رفتار پهلوانانه را توجه به اخلاق و عشق به وطن می‌توان تفسیر کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول