اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

میلیون‌ها نفر در انگلیس به خاطر قرنطینه بیکار می‌شوند

مدیرعامل فرودگاه هیتروی لندن هشدار داد که اعمال قوانین جدید مربوط به قرنطینه در انگلیس، صنعت گردشگری و هوانوردی این کشور را زمین ‌گیر کرده و می‌تواند به از دست رفتن میلیون‌ها فرصت شغلی منجر شود.

میلیون‌ها نفر در انگلیس به خاطر قرنطینه بیکار می‌شوند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسکای‌نیوز، جان هلندکای، مدیرعامل فرودگاه هیتروی لندن که بزرگ‌ترین هاب مسافری جهان به شمار می‌رود، هشدار داد: اعمال قوانین جدید مربوط به قرنطینه در انگلیس صنعت گردشگری و هوانوردی این کشور را فلج کرده و صدها هزار و یا حتی میلیون‌ها نفر را بیکار خواهد کرد.

وی طی مصاحبه‌ای گفت: ما نمی‌توانیم به عنوان یک کشور این روند را ادامه دهیم. ما باید برای بازگشایی مرزهای خود برنامه‌ریزی کنیم.

هلندکای ادامه داد: اگر ما خیلی سریع صنعت هوانوردی خود را دوباره راه نیندازیم، اگر میلیون‌ها نفر در انگلیس بیکار نشوند، صدها هزار نفر درست در زمانی که ما نیاز داریم تا اقتصاد خود را بازسازی کنیم، بیکار خواهند شد.

انگلستان روز گذشته اعلام کرد که مسافران ورودی از دیگر کشورها را 14 روز قرنطینه می‌کند.

این اقدام علیرغم مخالفت جدی شرکت‌های هواپیمایی وگردشگری این کشور صورت گرفت، چرا که آنها معتقدند اجرای این نوع قرنطینه می‌تواند به کاهش صادرات و آسیب جدی به صنعت گردشگری داخلی انگلیس منجر شود.

بر اساس این قانون جدید تمام مسافران ورودی به انگلیس و حتی خود اتباع این کشور باید پیش از ورود، چه از طریق هواپیما و چه از طریق کشتی یا قطار باید آدرس محلی را که قرار است در آنجا خود را 14 روز قرنطینه کنند را به دولت این کشور اعلام کنند.

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس، گفته است این اقدام با هدف جلوگیری از شکل گرفتن موج دوم شیوع کرونا در این کشور اجرایی می‌شود.

کسانی که پیش از رسیدن به داخل انگلیس اطلاعات محل قرنطینه خود را به دولت ارائه ندهند هزار پوند معادل 1270 دلار جریمه خواهند شد.

شرکت‌های بزرگ هواپیمایی فعال در انگلیس نظیر بریتیش ایرویز، ایزی‌جت و ریان‌ایر این تصمیم دولت انگلیس را ناعادلانه و نامتناسب عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول