اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمریکا بار دیگر ترکمنستان را به نقض حقوق بشر متهم کرد

نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشستی ترکمنستان را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

آمریکا بار دیگر ترکمنستان را به نقض حقوق بشر متهم کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «جیمز گیلمار» نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشست علنی این سازمان نسبت به نقض حقوق بشر در ترکمنستان ابراز نگرانی کرد.

وی در گزارش خود گفت: به نظر دولت آمریکا، ترکمنستان همچنان در لیست کشورهای ناقض حقوق بشر و آزادی ادیان قرار دارد و نیروهای دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر «عشق آباد» را برای حل این مسائل فرا می‌خواند.

این مقام با اشاره به افزایش شمار زندانیان سیاسی در ترکمنستان تصریح کرد: زندان‌ها یک مشکل بزرگ موجود در ترکمنستان است که در برخی موارد افراد که جنایت انجام ندادند در زندان‌ها قرار می‌گیرند.

گیلمار خاطر نشان کرد: ما نگران افزایش شمار زندانیان سیاسی در ترکمنستان و عدم ارتباط آنان با اجتماع و رسانه‌ها هستیم.

به عنوان مثل «باتر بردیف» وزیر امور خارجه سابق ترکمنستان و نماینده سابق این کشور در سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال 2002 به اتهام اقدام به قتل «صفر مراد نیازاف» رئیس جمهور سابق ترکمنستان به 25 سال زندان محکوم شد.

گیلمار اظهار داشت: اگرچه دولت ترکمنستان از عدم موارد ویروس کرونا در این کشور خبر می‌دهد. اما ارائه اطلاعات شفاف و قابل اعتماد توسط نهادهای رسمی شرط اصلی پیروزی بر آن بحران است که انتشار چنین اطلاعات مسئولیت ویژه دولت بشمار می‌آید.

در پایان سخنرانی خود گیلمار گفت که جامعه بین‌المللی در انتظار جواب دولت ترکمنستان است.

شایان ذکر است که این نخستین درگیری سیاسی آمریکا با دولت ترکمنستان نیست و «واشنگتن» پیوسته عشق آباد را در لیست کشورهای دیکتاتوری قرار می‌دهد.

2 ماه پیش سفارت آمریکا در ترکمنستان ادعا کرد که واشنگتن به عشق آباد میلیون‌ها دلار کمک از جمله برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داد که دولت ترکمنستان به این اظهارات پاسخ داد.

بر اساس اطلاعات عشق آباد 25 سال است از آمریکا کمک دریافت نکرده است و تنها در همکاری دوجانبه تجاری ترکمنستان همواره هزینه‌های خود را به طور کامل پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول