اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول از تماس تلفنی با کره شمالی از طریق دفتر فرهنگی بین طرفین خبر داد

کره جنوبی که در روزهای گذشته نگران بسته شدن دفتر فرهنگی خود با پیونگ یانگ بود از تماس مجدد با مقامات کره شمالی حاضر در این مکان خبر داد.

سئول از تماس تلفنی با کره شمالی از طریق دفتر فرهنگی بین طرفین خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال تهدید چند روز گذشته کره شمالی نسبت به بستن دفتر ارتباطی خود با کره جنوبی، وزارت اتحاد کره جنوبی اواخر روز دوشنبه به وقت محلی از تماس تلفنی با همسایه شمالی خود از طریق این دفتر فرهنگی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» به نقل از مقامات کره جنوبی، مقامات پیونگ یانگ  به تماس تلفنی طرف مقابل که ساعت 5 بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی پاسخ دادند. کره شمالی در روزهای گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داده در صورت عدم جلوگیری از پخش اوراق علیه پیونگ یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور بسته خواهد شد.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی گفته بود که در صورت تعلل سئول در قطع فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به توافق نظامی که در سال 2018 با کره جنوبی حاصل شد خاتمه می‌دهد. یکی از سخنگویان حزب حاکم کره شمالی نیز گفته بود که کره جنوبی در تعهدات خود صداقت ندارد.

به نوشته یونایتدپرس، کره جنوبی به شدت نگران عدم پاسخگویی مقامات کره شمالی حاضر در این دفتر بود. این دفتر به دیلیل شیوع ویروس کرونا با موافقت طرفین چندی قبل بسته شد اما در هفته‌های گذشته مجددا بازگشایی شد.

کره جنوبی به تازگی در اقدامی که نگرانی همسایه شمالی خود را موجب شده، از استقرار سامانه‌های پدافندی «تاد» ساخت آمریکا در  یک پایگاه هوایی در کشور خود خبر داد. یک مقام نظامی کره جنوبی در این زمینه گفت که این موشک‌ها جایگزین نمونه های قبلی شده‌اند. وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرده که علاوه بر استقرار این موشک‌های جدید تاد، آمریکا ژنراتور و تجهیزات جمع آوری اطلاعات جدید را به پایگاه هوایی «سئونگجو» در کره جنوبی ارسال کرده است . (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول