اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اختصاص ۳۰ درصد دوره‌های آموزشی هیئات ورزشی به متقاضیان+جزئیات

معاون توسعه ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌‌جنوبی گفت: ۳۰ درصد از ظرفیت دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری درجه ۳ هیئات ورزشی به ساکنین مناطق روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.

اختصاص ۳۰ درصد دوره‌های آموزشی هیئات ورزشی به متقاضیان+جزئیات

محسن قطبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در راستای تحقق رویکرد افزایش روحیه نشاط و سلامت و به‌منظور ارتقای کمی و کیفی سطح زندگی در نواحی روستایی و عشایری دستورالعمل تربیت نیروی انسانی متخصص ورزشی ابلاغ شده است.

وی افزود: این دستورالعمل از سوی دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان در راستای اختصاص ۳۰ درصد از ظرفیت دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری مقدماتی یا درجه ۳ هیأت‌های ورزشی به ساکنین مناطق روستایی و عشایر است.

معاون توسعه ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: گسترش آموزش براساس نیازسنجی و متناسب با امکانات، ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌گیری مطلوب از کارکردهای ورزشی، تقویت هویت روستانشینی و ارتقای روحیه عشایرپروری است.

قطبی یادآور شد: ترویج و گسترش ورزش‌های همگانی و گسترش عدالت و مشارکت اجتماعی در مناطق محروم، مرزی و روستاهای دور افتاده کشور، کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در
مناطق روستایی و عشایری از دیگر اهداف این طرح ملی است.

وی در ارتباط با افراد واجد شرایط روستایی و عشایری در دوره‌های مربیگری و داوری مقدماتی و درجه ۳ هیأت‌های ورزشی خراسان‌جنوبی، خاطرنشان کرد: افراد شناسایی شده با اولویت دارای تحصیلات بالاتر و فعال در خانه‌های ورزش روستایی از سوی اداره‌کل وررش و جوانان خراسان‌جنوبی برای شرکت در این دوره‌های آموزشی معرفی می‌شوند.

معاون توسعه ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در ارتباط با پرداخت شهریه شرکت‌کنندگان روستایی و عشایری در این دوره‌های آموزشی، گفت: ۵۰ درصد شهریه دوره‌های آموزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان، ۳۰ درصد شهریه توسط هیأت‌های ورزشی استان و ۲۰ درصد مابقی شهریه دوره توسط شرکت‌کننده پرداخت می‌شود.

قطبی متذکر شد: هیأت‌های ورزشی خراسان‌جنوبی و ادارات شهرستان‌های استان که در اجرای این دستورالعمل پیش قدم شوند از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان حمایت ویژه‌ای خواهند شد.

وی تربیت نیروی انسانی متخصص و دارای مدارک دوره‌های مربیگری و داوری را چتری فراگیر برای توسعه ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی خراسان‌جنوبی عنوان کرد.

انتهای‌پیام/69014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول