اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| 28 پروژه ساخت خوابگاه دانشجویی مصوب شد/ پرداخت 16 درصد از سود 20 درصدی وام ساخت خوابگاه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: این صندوق برای کمک به توسعه خوابگاه‌های دانشجویی در کشور، 16 درصد از سود 20 درصدی وام بانک‌ها به دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه را پرداخت می‌کند و دانشگاه‌ اصل وام را با سود 4 درصد به بانک می‌پردازد.

فارس من| 28 پروژه ساخت خوابگاه دانشجویی مصوب شد/ پرداخت 16 درصد از سود 20 درصدی وام ساخت خوابگاه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه «مشکل اسکان بیش از ظرفیت دانشجویان در خوابگاه دانشگاه دولتی» و «نبود خوابگاه در برخی دانشگاه‌ها» را مطرح کرده‌اند.

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: ساخت خوابگاه متاهلی نیازمند اعتبار ویژه است و ساخت یک خوابگاه نیاز به چندین میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی اظهارداشت: در ماموریت‌های صندوق چنین پیش‌بینی‌هایی به عنوان پروژه‌های مستقیم نشده است و اساسا پروژه‌های عمرانی باید در سازمان برنامه و بودجه مصوب شوند و بودجه به مجلس رود و در بودجه‌های هر سال تصویب شود تا در نهایت اعداد به دانشگاه‌ها ابلاغ شود و دانشگاه‌ها بتوانند ساختمان‌های جدیدی را بسازند.

مطیعی افزود: برای تصریح در ساخت خوابگاه‌ دانشجویی در بخش متاهلی و مجردی از مجلس و هیات امنای صندوق مجوز دریافت کرده‌ایم که اگر دانشگاهی وامی برای ساخت خوابگاه گرفت، مابهالتفاوت سود وام را پرداخت کنیم.

*۲۸ پروژه ساخت خوابگاه مصوب شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بانک نمی‌تواند وام 4 درصد از منابع خود به دانشگاه بدهد که خوابگاه بسازد و وام 20 درصدی می‌دهد، به همین دلیل 16 درصد مابهالتفاوت سود وام را صندوق رفاه دانشجویان به بانک پرداخت می‌کند و دانشگاه‌ سود 4 درصد را به بانک می‌پردازد.

وی یادآور شد: تاکنون حدود 28 پروژه ساخت خوابگاه متاهلی مصوب شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول