اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیپلمات‌های صهیونیست: اشغال کرانه باختری، به روابط با آلمان آسیب می‌زند

دیپلمات‌های وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بر این باورند که اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری می‌تواند روابط تل‌آویو با برلین را مخدوش کند اما منجر به تحریم نمی‌شود.

دیپلمات‌های صهیونیست: اشغال کرانه باختری، به روابط با آلمان آسیب می‌زند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی مقام‌های وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره احتمال تخریب روابط این رژیم با آلمان در پی اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری هشدار می‌دهند.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از چند دیپلمات صهیونیست - که نامشان را فاش نکرد - نوشت، اجرای طرح اشغال کرانه باختری به روابط با آلمان آسیب می‌زند اما منجر به اعمال تحریم از سوی این کشور بر تل‌آویو نمی‌شود.

بر اساس گزارش هاآرتص، این اظهارات که پیش از سفر «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی مطرح شده، برلین احتمالا با اقدامات شدید به اشغال کرانه باختری واکنش نشان نمی‌دهد، بر اسرائیل تحریم اعمال نمی‌کند یا یک دولت فلسطینی را به رسمیت نمی‌شناسد.

منابع مختلف می‌گویند ماس قرار است روز چهارشنبه آینده به فلسطین اشغالی سفر کند تا پیام هشدار آمیزی را به سران رژیم صهیونیستی درباره طرح اشغال کرانه باختری منتقل کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

پیشتر وبگاه «یدیعوت آحرونوت» نوشته بود  با نزدیک شدن موعد اول جولای (۱۱ تیرماه) به عنوان تاریخ اجرای طرح اشغال کرانه باختری، مقام‌های آمریکایی روز یکشنبه پیامی به تل‌آویو ارسال کردند مبنی بر اینکه اجرای این طرح باید به تعویق بیافتد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول