اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بازگشایی یک سوم واحدهای اقامتی استان خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یک‌ سوم از مجموع واحدهای اقامتی مجوزدار در سطح استان که پیش از این به خاطر بحران بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا تعطیل شده بودند فعال شده است.

بازگشایی یک سوم واحدهای اقامتی استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌رضوی، یوسف بیدخوری درخصوص بازگشایی واحدهای اقامتی استان اظهار کرد: تاکنون در این چارچوب ۵۸۹ واحد از مجموع هزار و ۶۸۴ هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم‌گردی و خانه مسافر موجود و  مجوزدار در خراسان رضوی از ۱۱ خرداد ماه جاری با توجه به سه روز تعطیلات رسمی فعالیت خود را در خراسان رضوی از سر گرفتند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی  ادامه داد: این تعداد واحد اقامتی رسمی ظرف روزهای ۱۱ تا ۱۶ خرداد ماه جاری میزبان ۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر مسافر بودند.

او افزود: در پی بازگشایی یک سوم هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و خانه مسافرهای خراسان رضوی ظرف روزهای اخیر در مجموع حدود ۱۳ درصد گنجایش آنها تکمیل شد.

بیدخوری تصریح کرد: میانگین تعداد مسافرانی که ظرف پنج روز اخیر در واحدهای اقامتی خراسان رضوی مقیم شدند به شش هزار و ۶۷۸ نفر در هر روز رسید. 

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۷۹ هتل، ۱۰۵ هتل‌آپارتمان، ۱۲۸ مهمانپذیر، ۱۸۸ خانه مسافر و ۸۹ اقامتگاه بومگردی هم‌اینک در مشهد فعالیت دارند و در چرخه خدمت به مسافران هستند.

انتهای پیام/70066/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول