اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

افول آمریکا و روزهای پایان قدرت غرب

روزها می‌گذرد و به صداقت کلام رهبر فرزانه مان بیش از پیش پی می‌بریم که فرمود قدرت آمریکا رو به زوال و‌ افول است؛ جهان آبستن حادثه مهمی است، کم کم به روزهای پایان قدرت غرب نزدیک می‌شویم.

افول آمریکا و روزهای پایان قدرت غرب

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مینا غفاری جانشین خواهر بسیج دانشجویی علوم و تحقیقات طی یادداشتی درباره وقایع اخیر آمریکا نوشت: روزها می‌گذرد و به صداقت کلام رهبر فرزانه مان بیش از پیش پی می‌بریم که فرمود؛ قدرت آمریکا رو به زوال و‌ افول است؛جهان آبستن حادثه مهمی است،کم کم به روز های پایان قدرت غرب نزدیک می‌شویم.

 

متن این یادداشت به شرح زیر است:

یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ

" ای مردم، ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم و آن گاه شعبه‌های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید، همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند، همانا خدا کاملا دانا و آگاه است."

حجرات_ایه ۱۳

"بگذارید ما نَفَس بکشیم "یا " نمی‌توانیم نَفَس بکشیم شعار مردم آمریکاست که امروزه در ایالت‌ها و تظاهرات شهرهای مختلف آن بلند شده است.

این شعار ها نه تنها حرف دل مردم آمریکا، بلکه حرف دل تمام مردم مظلوم دنیاست که دولت آمریکا به آنان سالیان سال ظلم کرده است.

زمانی که زانوی ظلمی دیرینه، بر گلوی بنده ای فشرده شد حق نمایان شد.

جان دادن مظلومانه «جورج فلوید» زیر زانوی پلیسی در مینیاپولیس تعصب همگان را برانگیخت. اینها چیز جدیدی نیست و بروز واقعیتی ست که همیشه پنهان نگه می‌داشتند.

روزها می‌گذرد و به صداقت کلام رهبر فرزانه مان بیش از پیش پی می‌بریم که فرمود؛ قدرت آمریکا رو به زوال و‌ افول است؛جهان آبستن حادثه مهمی است،کم کم به روز های پایان قدرت غرب نزدیک می‌شویم.

این حادثه بارها توسط اندیشمندان و‌صاحب نظران در دوره های مختلف پیش بینی شده است و امروز به نظر می‌رسد که جهان به این رخداد مهم نزدیک می‌شود؛ آنقدر نزدیک که ظاهرا کاخ سفید به وحشت افتاده است.

آمریکا بیش از نیم قرن است که خودش را پرچم دار دموکراسی و آزادی در جهان می‌داند و همین باعث شده که خودش را مهره اصلی حقوق بشر بداند.

روسای آن‌ها از تمام فاکتورها تنها ویترین اخلاق را داشته اند و خود را در قاب همین ویترین تعریف کرده اند که حال از آن نیز چیزی باقی نمانده است.

مدعیان اخلاق مداری در تمام این سال ها تیر خلاص را به سمت مذهب،انسانیت و آزادی نشانه گرفته اند. 

نژاد پرستی یکی از کثیف ترینِ رویدادها در تاریخ بشر است؛ آزار انسان هایی که رنگ پوستشان حتی به انتخاب خودشان هم نبوده. حالا در سرزمین قاتلان حاج قاسم آنجا که به آزادی و رهایی شهره است، آنجا که شهروند درجه یک و دو معنایی ندارد؛ به جان هم افتاده اند.

بوی گند اومانیسم و اصالت لذت بلند شده حتی آنانی ک میلیون‌ها دلار پول گرفته‌اند تا بتی از غرب و فرهنگش را برای جوانان ما بسازند حال افتضاح شکستن این هیمنه را نمی‌توانند لاپوشانی کنند.

امروز روز متلاشی شدن فریب‌ها و نیرنگ‌هاست؛ جالب اینجاست روشنفکرانمان که همیشه در هرزمان جزو اولین نفرات اظهار نظر می‌کردند، اکنون برایمان روزه سکوت گرفتند.

هیچ خبری هم از تعداد قربانیان در هیچ رسانه داخلی و خارجی آمریکا نیست. باید بگوئیم که آمریکا هیچ وقت تصور مغلوب شدن را هم نمی کرد اما از یاد برده بود که بالاترینِ دست ها دست خداست.

می‌خواستند از سلیمانی ها هیچ نشانی نماند؛ حتی فضای مجازی را بر علیه او شوراندند تا نام او از دید تمام چشم ها پاک شود. کجایند ببینند که در مقابل کاخ سفید بانگ الله اکبر بلنده شده و عکس ژنرال سلیمانی در دستانشان!

ظلم مسئله ای ا‌ست که هیچ انسان عاقلی نمی‌تواند در برابرش سکوت کند. سیاست های متناقضشان، خروج از پیمان های بین المللی، بدعهدی و حتی ظلم به مردم کشور خودشان، همه و همه نشان دهنده آن است که آفتاب ابرقدرت ارباب اسلحه ها در حال غروب است.

صاحب نظرانی که افول قدرت آمریکارا باور نداشتند امروز به پساآمریکا فکر می کنند، امروز افسانه افول آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم رنگ و بوی واقعیت به خود می گیرد.

و در آخر به درگاه خداوند منان دعا می‌کنیم که به تمام مبارزین و مدافعان حق در مقابل باطل قدرت ویژه عطا کند.

ظلم و صاحبان ظلم را در هر جا و هر نقطه ی جهان از ریشه جدا کند و به مظلومان یاری برساند؛ با هر نژاد و رنگ پوست و عقیده و مذهب و دینی که دارند که هیچ پناهی جز خودش ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول