اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

لذت کارآفرین شدن با «کار و بار»

«کار و بار» یک بازی پر ریسک است که شما در آن نقش ثروتمندانی را بازی می‌کنید که روی کسب و کارهای پرخطر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

لذت کارآفرین شدن با «کار و بار»

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، در این روزها که مهار ویروس سرکش کرونا سخت‌تر از همیشه شده، علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، اقدام مهم دیگری که به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری بارها به آن تأکید شده، دوری از اجتماعات است.

با توجه به اینکه در این ایام اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند و به دلیل قرنطینه دیگر خبری از دورهمی‌های فامیلی نیست شاید بهترین انتخاب برای سرگرم شدن و استراحت دادن به ذهن برای دوری از اخبار منفی این باشد که گوشی‌های تلفن همراه خود را کنار بگذارید و کلافگی این روزها را با بازی‌های خانوادگی جبران کنید، بازی‌هایی که علاوه بر تقویت قدرت فکر و حافظه، باعث افزایش نشاط در خانه می‌شود. 

یکی از این بازی‌ها «کار و بار» است، یک بازی پر ریسک که شما در آن نقش ثروتمندانی را بازی می‌کنید که روی کسب و کارهای پرخطر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

در جعبه کار و بار چه خبر است؟

این بازی که در سبک اقتصادی - بلوف برای گروه سنی 8 سال به بالا طراحی شده به 3 تا 5 بازیکن نیاز دارد و در مدت زمان حدود 20 دقیقه می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را برایتان بسازد.

در بسته این بازی شما 24 کارت پروژه، 26 نشان سرمایه‌گذاری و 5 نشان بازیکن دارید، در هر دور از بازی تعدادی کسب‌وکار جذاب اما پرخطر برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌شوند و شما باید از میان آنها، خوب‌ها را از پوچ‌ها و به‌ دردنخورها جدا کنید و مخفیانه به آنها پیشنهاد سرمایه‌گذاری دهید.

در پایان هر دور، پیشنهادها رو می‌شوند تا مشخص شود که کدام پروژه سرمایه لازم را به‌دست آورده است، بازیکنی که بیشترین سهم را در هر پروژه داشته باشد، به عنوان پاداش مشارکت، صاحب آن پروژه خواهد بود.

در پایان بازی، موفق‌ترین سرمایه‌گذار به عنوان سرمایه‌گذار دست‌ طلایی شناخته شده و برنده بازی خواهد بود. 

 

شروع بازی 

برای شروع ابتدا کارت‌های پروژه را بُر بزنید و آنها را به پشت در مرکز میز قرار دهید.  نشان وام را هم کنار کارت‌ها روی میز بگذارید و سپس به هر بازیکن یک نشان بازیکن و 5 نشان سرمایه‌گذاری همرنگ آن بدهید. هر دست بازی شامل 3 دور می‌شود و پولدارترین یا مسن‌ ترین بازیکن، بازی را آغاز می‌کند. 

در ابتدای هر دور ابتدا یکی یکی از روی دسته کارت‌های پروژه، کارت رو کنید و به شکل افقی کنار هم بچینید. این بخش به اصطلاح ویترین کسب وکار است، روی هر کارت یک عدد ذکر شده که نشان دهنده میزان سرمایه لارم برای آن پروژه است.

تعداد کارت‌هایی که در این مرحله می‌کشید به تعداد بازیکن‌ها بستگی دارد. همچنان که هر کارت را رو می‌کنید، عدد نوشته‌ شده روی آنها را با هم جمع بزنید. 

هر بازیکن در نوبت خود باید یکی از نشان‌های سرمایه‌گذاری خود را مخفیانه انتخاب کرده و آن را به پشت در فضای زیر یکی از پروژه‌های ارائه شده در ویترین به انتخاب خودش قرار دهد.

با این کار شما روی آن پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنید، اگر بازیکنان دیگری قبل از شما روی آن پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند (یعنی نشان خود را زیر آن قرار داده‌اند) شما هم به سادگی نشان خود را در ادامه صف آنها قرار دهید. 

 

پایان بازی

زمانی که بازیکنان تمام نشان‌های سرمایه‌گذاری خود را زیر پروژه‌ها قرار دادند، دور بازی به پایان می‌رسد. تمام نشان‌ها را به رو برگردانید و مجموع اعداد نشان‌های در صف هر پروژه را جمع بزنید و با عدد روی کارت پروژه مقایسه کنید.

بازیکنی که بیشترین سرمایه را برای هر پروژه موفق قرار داده باشد و مجموع نشان‌های سرمایه‌گذاری اش در آن پروژه  از بقیه بازیکنان در صف بیشتر باشد، کارت آن پروژه را به عنوان جایزه برای خود بر می‌دارد. 

 

امتیاز شماری

امتیاز هر بازیکن برابر است با بالاترین اعداد کارت‌هایش در هر رنگ. باقی کارت‌ها هرکدام فقط یک امتیاز دارند. بازیکنی که بیشترین امتیاز را به دست آورده باشد برنده بازی و مستحق لقب سرمایه گذار دست طلایی است اما در صورت تساوی، بازیکنی که کارت‌هایی با بالاترین عدد سرمایه در اختیار داشته باشد برنده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول