اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

شرایط تحریم باعث کمبود برخی داروهای وارداتی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شرایط تحریم باعث شده است تا تامین برخی اقلام داورئی وارداتی که عموما از نام های تجاری (برندهای) خاصّ هستند به سختی و با حداقل میزان ممکن صورت پذیرد.

شرایط تحریم باعث کمبود برخی داروهای وارداتی شده است

سید مهدی طباطبایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:  شرایط تحریم باعث شده است تا تامین برخی اقلام داورئی وارداتی که عموما از نام های تجاری (برندهای) خاصّ هستند به سختی و با حداقل میزان ممکن صورت پذیرد.

وی افزود: اگرچه ادعا می شود که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست امّا عدم امکان جابجائی پول و تحریم های بانکی عملا این اقلام ضروری را نیز مشمول و متاثر از تحریم ها کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: محدودیت های غیر انسانی هم کام بیماران را تلخ کرده و هم پزشکان و متولیان تهیه و توزیع دارو را دچار مشکل نموده است.

طباطبایی بیان کرد: مجموعه نظام سلامت متشکل از دانشمندان ایرانی، تولید کنندگان داخلی و سیاست گذاران داروئی کشور منتظر رفع تحریم ها نمانده اند و خوشبختانه در حال حاضر در بسیاری از این اقلام نمونه های داخلی قابل قبول تولید و جهت تامین نیاز بیماران عزیز به بازار عرضه شده است.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول