اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فعالیت ۴۵ کارخانه پنیرسازی در روستای تاریخی لیقوان با تولید سالانه 4 هزار تن

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۴۵ کارخانه پنیرسازی در روستای تاریخی لیقوان با تولید سالانه چهار هزار تن پنیر مرغوب خبر داد.

فعالیت ۴۵ کارخانه پنیرسازی در روستای تاریخی لیقوان با تولید سالانه 4 هزار تن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایاز برنو در حاشیه بازدید از یکی از واحدهای تولیدی پنیر لیقوان در گفت‌گو با خبرنگاران در خصوص وقایع اخیر پنیر لیقوان، با بیان اینکه پنیر لیقوان پرچم صنعت پنیرسازی ایران است، اظهار داشت: در واقع پنیر ایران را در جهان با پنیر تبریز می‌شناسند و نباید به این نحو در رسانه ملی تبلیغ منفی شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان، ادامه داد: ۴۵ کارخانه پنیرسازی در لیقوان تبریز به بهترین امکانات مجهز هستند و از بهترین شیر دام‌های دامنه های سهند زیر نظر جهادکشاورزی و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تولید و محصولات خود را عرضه می‌کنند.

برنو متذکر شد: کارشناسان زبده فنی و تولید با انجام آزمایشات مکرر کنترل کیفی تولیدات پنیر لیقوان را انجام می‌دهند و یک گرم پنیر بدون کنترل تولید نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌شرقی سخت‌گیرترین معاونت کشور است و نظارت دقیق بر تولید پنیر لیقوان دارد.

برنو یادآور شد: سالانه چهار هزار تن در ۴۵ کارخانه پنیرسازی لیقوان تبریز تولید می‌شود و در سراسر کشور نیز توزیع داریم اما به‌علت محدودیت تولید و سنتی بودن پنیر لیقوان صادرات آن محدود است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان، بیان داشت: بهترین تکنولوژی بسته‌بندی پنیر روز دنیا را وارد کردیم و هر سال آن را با تکنولوژی به‌روز جهانی پیش می‌بریم.

برنو تصریح کرد: امسال در سال جهش تولید و با توجه به بارندگی‌های مناسب در منطقه میزان علوفه افزایش یافته و با تعذیه مناسب دام انتظار تولید شیر بیشتری داریم و از طرف دیگر افزایش ۳۰ درصدی تولید پنیر لیقوان را در برنامه داریم.

وی ادامه داد: اصالت پنیر لیقوان با هنر نیاکان منطقه در آمیخته و با تکنولوژی روز عجین شده تا محصولی به‌نام پنیر لیقوان تبریز در منطقه‌ای روستایی که در واقع امرار معاش منطقه را به‌دوش می‌کشد، با عرق جبین کارگران جوان و روستایی تولید شود.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول