محمد حیدری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از ثبت 150 هزار مزاحمت تلفنی در سال گذشته در سامانه 115 چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: با توجه به محدود بودن اپراتورهای سامانه 115 هر مزاحمت تلفنی ممکن است باعث اشغال شدن سامانه برای گزارش یک حادثه جدی شده و فرصت طلایی پرسنل امدادرسان را از بین ببرد و باعث مرگ شخص حادثه دیدهای شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از دیگر مشکلات پرسنل اورژانس حوادثی است که برای خود آنها در حین ماموریتها به خصوص در ترافیکهای جادهای ایجاد میشود که انتظار میرود مردم در مواجهه با آمبولانس اورژانس همکاری و راه را باز کنند.
وی خاطرنشان کرد: در زمان تماس با سامانه اورژانس پس از پرسیدن آدرس محل حادثه آمبولانس ارسال میشود و سوالات بعدی اپراتور برای ارسال اطلاعات به تکنسینهای فرستاده شده به محل خواهد بود و خواهشا مردم نگران طولانی شدن تماس و از دست رفتن زمان نشوند.
حیدری از راهاندازی سیستم آسایار در سال گذشته خبر داد و افزود: این سیستم باعث شده که فرمهای کاغذی از بین بروند و پس از انتقال بیمار به آمبولانس تکنسین از طریق تلفن همراه شرح وضعیت بیمار را قبل از رسیدن به بیمارستان به پرستاران ارسال میکند که متناسب با وضعیت بیمار تجهیزات در بیمارستان آماده و زمان بهتر مدیریت شود که گاهی این موضوع باعث سوءتفاهم شده و مردم فکر میکنند تکنسین بالای سر بیمار مشغول موبایلبازی شده و تنشهایی را به همراه داشته است.
وی تاکید کرد: از تمامی مردم خواهشمندیم در صورت وقوع حادثه برای خود یا خانواده آرامش خود را حفظ کنند و استرس و نگرانیهای خود را کنترل نمایند تا تکنسین اورژانس بهتر بتواند امدادرسانی کند زیرا دیده شده مردم به دلیل استرس زیاد با کارشناسان اورژانس در محل درگیر شده و اقدام به ضرب و شتم و مجروح کردن پرسنل کردهاند.
انتهای پیام/68033/م