اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بازگشایی هتل‌ها امری ضروری برای اقتصاد لرستان است

رئیس جامعه هتل‌داران لرستان گفت: روی تصمیماتی که برای گردشگری می‌گیریم کارشناسی شود، حدود سه ماه است که از شیوع کرونا می‌گذرد و هتل‌های تمام استان‌های مجاور ما که خطر بیشتری دارند فعال هستند اما هتل‌های لرستان فعالیت نمی‌کنند.

بازگشایی هتل‌ها امری ضروری برای اقتصاد لرستان است

به گزارش خبرگزاری فارس در خرم‌آباد،علی‌اکبر فکوری ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به احتمال ادامه دار شدن کرونا در تصمیم‌گیری استانی با این ویروس با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم و باید با یک سیستم کنترل شده و برنامه‌ریزی شده وارد عمل شویم وگرنه با این روش‌هایی که پیش می‌رویم اقتصاد ما از بین می‌رود.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی لازم به فکر استان باشیم در این شرایط دیگر حوزه‌ها پیش می‌روند اما حوزه گردشگری به عنوان صنعتی که حداقل ۱۰ هزار نفر از خانواده‌های این استان را شامل می‌شود، متلاشی شده است.

رئیس جامعه هتل‌داران لرستان بیان کرد: بعد از گذشت سه ماه از این وضعیت و بیکاری کارگران، تا کنون هیچ هزینه‌ای دریافت نکرده‌اند.کارگری که قبلا فعالیت می‌کرد و الان حقوق ندارد، شرایط زندگی خوبی نخواهد داشت.

فکوری با بیان اینکه مسائل گردشگری را در اولویت قرار دهید چرا که وضعیت گردشگری در حال نابودی است، تصریح کرد: سال گذشته با سیل روبرو شدیم و تمام هتل‌ها مجبور شدند رزرو‌ها را کنسل کنند و گرفتار مشکلات امور مالیاتی و ... شده‌اند.

وی عنوان کرد: روی تصمیماتی که برای گردشگری می‌گیریم کارشناسی شود، حدود سه ماه است که از شیوع کرونا می‌گذرد و هتل‌های تمام استان‌های مجاور ما که خطر بیشتری دارند فعال هستند اما هتل‌های لرستان فعالیت نمی‌کنند.

رئیس جامعه هتل‌داران لرستان بیان کرد: زمانی که هتل‌ها بسته باشد بخش کشاورزی، پوشاک و ... نیز به مشکل برمی‌خورد.

وی افزود: در بهترین شرایط هتل‌های لرستان به صورت میانگین حدود ۵۰ درصد ظرفیت آنها پر می‌شود پس در این شرایط نیز هتل‌ها نمی‌تواند برای استان خیلی خطرساز باشد و می‌توانیم بازگشایی کنیم.

فکوری عنوان کرد: حتی می‌توانیم تالارهای پذیرایی را نیز بازگشایی کنیم چرا که مردم لرستان به هیچ وجه از مراسمات عروسی و عزا نمی‌گذرند و در منازل به صورت شخصی برگزار می‌شود که احتمال شیوع بیماری بیشتر می‌شود اما در مراکزی مانند تالارها که می‌توانیم نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: زمانی گردشگری رونق می‌گیرد که پول، امنیت و همه چیز فراهم باشد اما در این شرایط، کرونا قطعاً امنیت را گرفته اما امیدوارم دستور بازگشایی هتل‌ها را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی بدهید و در رابطه با بازگشایی تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها نیز امیدوارم تجدیدنظر صورت گیرد تا با رعایت موارد بهداشتی بازگشایی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول