اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیشرفت 25 درصدی کتابخانه مرکزی زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از پیشرفت 25 درصدی کتابخانه مرکزی زنجان خبر داد و گفت: در حال رایزنی با شهرداری برای ادامه ساخت این کتابخانه هستیم.

پیشرفت 25 درصدی کتابخانه مرکزی زنجان

امیرعلی نیک‌بخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پروژه کتابخانه مرکزی زنجان در واقع مهمترین پروژه مورد نظر کتابخانه‌های عمومی استان برای تکمیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به پیگیری به عمل آمده برای تکمیل این پروژه قدیمی بیان کرد: کلنگ‌زنی این کتابخانه از سال 1388 آغاز شده و تا سال 1390 نیز در حال ساخت بود، اما پس از آن پروژه متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه پس از 10 سال از آغاز ساخت کتابخانه مرکزی زنجان پیشرفت فیزیکی آن 25 درصد است، اضافه کرد: در حال رایزنی با شهرداری برای ادامه کار ساخت این پروژه هستیم.

نیک‌بخش با اشاره به برخی از امکانات کتابخانه عمومی زنجان گفت: ساخت کتابخانه‌ مرکزی زنجان به‌عنوان نماد فرهنگی شهر و با هدف ایجاد مرکزی که مرجع و تغذیه‌کننده تمام کتابخانه‌های استان محسوب می‌شود.

این کتابخانه قرار است در زمینی به مساحت 10 هزار و 572 مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 850 مترمربع در محل مجتمع نگین زنجان در 6 طبقه ساخته خواهد شد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی زنجان دارای فضاهایی نظیر موتورخانه و پارکینگ، کلاس و کارگاه‌های آموزشی، مخزن و انبار، کارگاه مرمت و آماده‌سازی کتاب در زیرزمین است.

در طبقه همکف این کتابخانه نیز محل سفارش کتاب، امانت کتاب، مخزن، قرائت‌خانه عمومی، قرائت‌خانه نوجوانان و کودکان و سال اجتماعات، و در طبقه اول آن هم قسمت نابینایان شامل نمایشگاه و کتابخانه سمعی بصری، قرائت‌خانه عمومی و آرشیو کارشناسان در نظر گرفته شده است.

برای طبقه سوم کتابخانه نیز مکان قرائت‌خانه دیجیتالی و عمومی در طبقه دوم و قرائت‌خانه اسناد و نشریات در طبقه سوم جای‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول