اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دولت در سایه انگلیس: پاسخ ترامپ به اعتراضات، یک «راهبرد انتخاباتی» است

وزیر امور خارجه دولت در سایه انگلیس گفت پاسخ رئیس‌جمهور آمریکا به اعتراضات ضدنژادپرستی نوعی راهبرد انتخاباتی است و لندن باید آن را محکوم کند.

دولت در سایه انگلیس: پاسخ ترامپ به اعتراضات، یک «راهبرد انتخاباتی» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیزا ناندی» وزیر امور خارجه دولت در سایه انگلیس روز یکشنبه از دولت این کشور درخواست کرد «راهبرد انتخاباتی عامدانه» اتخاذ شده از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در برابر اعتراضات ضد نژادپرستی را محکوم کند.

به نوشته نشریه «پولیتیکو»، ناندی در مصاحبه با «اندرو مار» مجری شبکه «بی‌بی‌سی» گفت: «در واقع فکر می‌کنم که این یک راهبرد انتخاباتی عامدانه است. نمی‌دانم دونالد ترامپ نژادپرست است یا خیر. آنچه می‌دانم این است که برای رقابت انتخاباتی، این یکی از راه‌هایی است که از طریق آن سیاست‌مداران تلاش می‌کنند پایگاه‌ خود را فعال کنند».

وزیر امور خارجه در سایه انگلیس توضیح داد در این روش «آن‌ها در میان مردم دودستگی ایجاد می‌کنند تا بتوانند اهداف خود را پیش ببرند».

ناندی افزود: «این هفته وزیر امور خارجه (دومینیک راب) خشونت پلیس هنگ‌کنگ علیه معترضان را محکوم کرد اما باید در مقابل چنین چیزهایی موضع واحد داشت. در غیر این صورت چنین رفتاری ما را در چشم جهانیان تخریب می‌کند و اقتدار اخلاقی از دست می‌رود».

راب هفته گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاران در این خصوص طفره رفت و گفت: «قصد ندارم همانند دیگر رهبران جهان یا رئیس جمهور آمریکا اظهارنظر یا صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی در این زمینه را آغاز کنم».

در کشور انگلیس، اکثریت غالب پارلمان وظیفه تشکیل دولت را بر عهده داشته و دومین حزب پرنفوذ در پارلمان نیز دولت در سایه را تشکیل می‌دهد.

سیزده روز پیش روز پیش فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ فرد سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند شمار افرادی که ظرف یک هفته گذشته در جریان اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس در این کشور دستگیر شده‌اند از ۱۰ هزار نفر گذشته است. در این اعتراضات دستکم ۱۱ شهروند آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول