اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سازمان محیط زیست اجازه ساخت‌وساز و برج‌سازی در ارتفاعات جنوبی مشهد را نمی‌دهد/ تحویل ۳ قلاده ببر باغ وحش مشهد به عراق

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی گفت: هرگونه اقدامات شهرداری در ارتفاعات جنوبی مشهد برای توسعه نامتوازن شهری و مرتفع سازی خلاف قانون است و سازمان محیط زیست چنین اجازه‌ای نخواهد داد.

سازمان محیط زیست اجازه ساخت‌وساز و برج‌سازی در ارتفاعات جنوبی مشهد را نمی‌دهد/ تحویل ۳ قلاده ببر باغ وحش مشهد به عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تورج همتی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:کشف‌رود به فاضلاب رودی تبدیل شده که بار بی‌تدبیری کسانی را حمل می‌کند که به محیط زیست توجه ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی با بیان اینکه هکتارها زمین کشاورزی و بیشترین آمار تولید‌محصول را در این منطقه داشتیم و محصولات زراعی آن به سفره مردم می‌آمد، خاطرنشان کرد: قرار شد تا الگوی کشت در این منطقه تغییر کند و محصولات کشاورزی از خوراکی به غیرخوراکی تغییر کند ولی تاکنون سازمان جهاد کشاورزی هیچ برنامه‌ای در این خصوص به ما ارائه نکرده‌است.

وی با بیان اینکه فاضلاب نباید مستقیم وارد کشف رود شود، ادامه داد: شهرداری باید فاضلاب را تصفیه کند و به جای منابع آب ارزشمند زیرزمینی از آن برای مصارف آبیاری فضای سبز و مصارف کشاورزی استفاده کند، آنجا باید تبدیل به رودپارک شود.

مدیر کل سازمان محیط زیست خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه پر مناقشه کمربند جنوبی مشهد اشاره کرد و گفت: ۱۰ سال پیش برنامه ریزی برای کمربند جنوبی با مصوبه شورای عالی شهرسازی و امضای معاون وقت سازمان محیط‌زیست انجام شده است در حالی که قوانین آن‌موقع اجازه شروع پروژه بدون مطالعات زیست محیطی را داده بوده اما بعد از پیشرفت فیزیکی پروژه، قوانین شهرداری را ملزم به ارائه برنامه مطالعاتی محیط زیست کرد.

همتی تصریح کرد: روند انجام این مطالعات توسط شهرداری به کندی انجام می‌شود و تا به حال نتیجه آن به دست سازمان محیط زیست نرسیده است.

وی افزود: هرگونه اقدامات شهرداری در ارتفاعات جنوبی مشهد برای توسعه نامتوازن شهری و مرتفع سازی خلاف قانون است و سازمان محیط زیست چنین اجازه‌ای نخواهد داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی با اشاره به اجرای ۸۰ درصدی پروژه و از بین رفتن چشمه‌ها و خزندگان منطقه گفت: سازمان محیط زیست الان فقط می‌تواند برنامه مدیریت زیست محیطی را اجرا کند و بایدها و نبایدهای این طرح را تعریف کند.

سه قلاده ببر باغ وحش مشهد به عراق تحویل شد

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هم به خبرنگاران گفت:در راستای ساماندهی باغ وحش مشهد سه قلاده ببر این مجموعه به باغ وحشی در شهر اربیل عراق تحویل شد.

محمد عرفانی افزود: واگذاری این ببرها در اجرای پروتکل‌های بین‌المللی در این زمینه و به درخواست کشور عراق انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت استاندارد سازی فضای زیست گونه‌های باغ وحش مشهد و رعایت دستورالعمل‌های سازمان حفاظت محیط زیست در این مجموعه، اقداماتی از جمله کاهش شمار گونه‌های تحت حفاظت در حال انجام است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ساماندهی و استاندارد سازی فضای باغ وحش مشهد همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول