اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پاسخ‌های شهردار بندرعباس به سؤوالات دو عضو شورا

عباس امینی با حضور در جلسه شورای شهر بندرعباس به سوالات دو عضو شورا ( فاطمه جراره و اسماعیل بواشه) پاسخ داد.

پاسخ‌های شهردار بندرعباس به سؤوالات دو عضو شورا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس امینی‌زاده شهردار بندرعباس پیش از ظهر امروز با حضور در نشست شورای شهر بندرعباس به سوالات دو تن از اعضای شورا پاسخ داد. وی در ابتدای اظهاراتش، طرح سوال از شهردار را حق اعضای شورا و مصداق تحقق مردم‌سالاری دینی دانست.

شهردار بندرعباس تأکید کرد: سوالات متعددی پرسیده شده که هر کدام از آنها به بیش از نیم ساعت برای پاسخگویی نیاز است. البته این دفعه اول نیست که برای پاسخ به سوالات اعضای شورا در صحن شورا حضور می‌یابم بلکه در گذشته نیز بوده است و انتظار من است که همان‌طور که نقاط ضعف دیده و بیان می‌شود، تلاش‌ها و زحمات نیز دیده شود.

عباس امینی‌زاده در ابتدای سخنانش خواستار پخش کلیپی شد که در آن مولفه‌های مطالبه‌گری در کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که مطالبه‌گری، پرخاشگری نیست و نباید فضای پاسخگویی و گفت‌وگو را مسدود کرد، ارائه شده بود. همچنین تصاویری از خدمات و اقدامات شهرداری در سال‌های اخیر نیز در این جلسه که بیانگر گزارش عملکرد شهردار بود، پخش شد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و گرفتاری کشورهای مختلف دنیا با کرونا در چند ماهه اخیر و اثر آن و ایجاد رکود، تصریح کرد: شهرداری نیز از این مشکلات مستثنی نبوده و از آن جایی که منابع خود را از 3 محل تراکم، عوارض و ارزش افزوده تأمین می‌کند لذا بروز رکود اقتصادی تأثیر مستقیم در عملکرد شهرداری دارد.

امینی‌زاده در مورد نوع و نحوه طرح سوال دو تن از اعضای شورا، گفت: نوع بیان سوالات قانونی نیست چون اصلا جملات سوالی نیست! یعنی به لحاظ قانونی شکل جمله نیز رعایت نشده است. در سوالات اعضا نوع جملات به گونه خبری تنظیم شده است و من می‌توانم پاسخ ندهم چون سوالی نپرسیده شده بلکه موضوعات خبری تنظیم شده است.

برگزیده‌ای از پاسخ‌های وی در ادامه می‌آید:

* قرارداد تنظیف و نبود نظارت؛ چه شده که در این ایام، دوستان موضوع تنظیف شهر را زیر سوال برده‌اند. آیا دوستانی که سوال را مطرح کرده‌اند، مساحت شهر را می‌دانند؟ چقدر از مساحت شهر مشکل تنظیف دارد؟ مساحت بندرعباس 7 هزار هکتار است، واقعا چند درصد از شهر مشکل تنظیف دارد؟ واقعا اگر کار در حوزه تنظیف بخوبی در شهر انجام نمی‌شد، شهر گرفتار هزاران مشکل و گرفتاری بهداشتی و بیماری می‌شد. این سوالاتی که دو عضو پرسیده‌اند نیاز به بحث و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی دارد. وقتی همه مردم از ترس بیماری کرونا در خانه‌هایشان نشسته‌اند اما همکاران ما بشدت درگیر رفت و روب شهری بوده‌اند. حتی تهیه قطعات ماشین‌آلات در این روزها با مشکل مواجه شد. مصوبه آمده که باید با یک سوم نیرو خدمات ارائه شود و نیروهای بیمار را استراحت بدهید و همکاران ما در شرکت‌های تنظیف نیز این مصوبات را عملی کردند. درست است که شاید کیفیت تنظیف در چند ماه اخیر افت کرده باشد اما باید اولویت‌گذاری جان کارگران را نیز مورد توجه داشته باشیم. ما هرگز اصل موضوع را رها نکرده‌ایم. شما که شاهد هستید که مردم در یک تغییر رفتاری که در رعایت بهداشت در خانه دارند، هر زباله‌ای را در هر ساعتی بیرون می‌گذارند اما قرارداد ما جمع‌آوری زباله از 9 شب تا 6 صبح است. قرارداد ما با تنظیف روزانه 110 تن در هر منطقه بوده اما اکنون روزانه تا 140 تن جمع‌‌آوری زباله داشته‌ایم. ما 43 درصد بافت فرسوده داریم و جمع‌آوری زباله در این مناطق بسیار سخت است و این کیفیت کل شهر را متأثر می‌کند. برخی زحمات کارگران را در این روزها زیر سوال بردند. 

* حقوق کارگران؛ ما در سال 97 و 98 بیش از 56 درصد تا 66 درصد افزایش حقوق کارگران را داشتیم. در حالی که الزام قانونی کمتر از این مقدار بود. مشکلات اقتصادی موجب شده تا ما ماهانه بیش از 60 درصد عدم تحقق انتظارات نقدینگی و تأمین درآمد را داشته باشیم. در تابستان بشدت درآمد شهرداری کاهش پیدا می‌کند. تمام شهرداری‌های کشور دچار کمبود منابع هستند چون وضعیت اقتصادی شهر تابعی از اقتصاد مردم است. ولی با وجود همه انتقادات و مشکلات، امروز کل مطالبات دستمزد و حقوق را تا پایان سال 98 پرداخت کرده‌ایم. اولویت ما در شهرداری اول پرداخت حقوق کارگر و بعد پرداخت حقوق کارمند است و می‌توانید بروید و چک‌های صادره را کنترل کنید. البته کارگر و کارمند همه عزیز ما هستند و همه ما خانواده هم هستیم اما اولویت خودمان را کارگران قرار داده‌ایم.

* کیفیت نامناسب اجرای پروژه‌ها و کیفیت پایین آسفالت؛ باز تأکید می‌کنم که آنهایی که کار اجرایی کرده‌اند می‌دانند. آقای بواشه شما خودتان بیش از 250 ساختمان در بیش از 12 سال ساخته‌اید ولی بخشی از همان پروژه هنوز کامل نشده است. چون منابع مالی آن را نتوانسته‌اید کامل کنید. ما در سال 98 بخش بزرگی از منابع‌مان محقق نشده است. بیش از 70 درصد از درآمد نقد و غیرنقد ما در سال گذشته محقق نشده است. همه شما می‌دانید که با تورم سال گذشته و رشد حقوق و دستمزد، باید حداقل 50 درصد اعتبارات حاصله را صرف آن کنیم. اعتبارات مالی ما به شدت محدود شده است و متأثر از شرایط اقتصادی کشور، دچار مشکلات مالی هستیم. در این 3 سال گذشته آیا شده که بپرسید چند پروژه عمرانی در حال اجرا داریم؟ ما بیش از 370 پروژه عمرانی با همه مشکلاتی که داریم، در حال اجراست. بالاخره برخی پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرده‌ایم که بتوانیم آنها را تکمیل کنیم و اعتبارمان را بین آنها تقسیم کنیم.

* اجرای ناقص پروژه‌ها؛ از صدها پروژه شهرداری فقط 3 مورد نام برده‌اید که مشکلاتی دارد. ولی بدانید که ما در 7هزار هکتار گستره شهر، پروژه‌های فراوانی داریم که در حال اجرا و نگهداری است و شما فقط 3 مورد آن را دست گذاشته‌اید! آیا می‌دانید که چقدر معابر در شهر داریم؟ بین 25 تا 30 درصد از شهر معابر است. در این سه سال گذشته نزدیک به 3 میلیون و 967 هزار مترمربع آسفالت کرده‌ایم. هیچ کس ادعا ندارد که کارش مطلقا خوب است اما در هر کاری بالاخره نواقصی وجود دارد. 

* آبنماهای موزیکال؛ به ما اعلام کرده‌اند که تمام پارک‌ها و محل‌‌های گردشگری از یک ماه قبل از عید تعطیل شوند. ما هم آنها را تعطیل کرده‌ایم. وقتی که فواره موزیکال کارش خوابید، خود به خود بعد از تعطیلی به تعمیرات و نگهداری نیاز دارد. آبنماها بیش از 22 موتور پمپ دارد که داده‌ایم تعمیر اساسی انجام شود. نازل‌های این آبشارهای موزیکال نیز به تعمیرات سپرده شده‌اند.

*المان بندرعباس؛ المان بندرعباس برخلاف آن چیزی که می‌گویید 1 میلیارد هزینه نشده است. این پروژه در دل دریاست. سازه‌ای که با فلز است و در دل دریا قرار گرفته و حداقل در طول یک سال به تعمیرات نیاز ندارد؟ تمام پروژه‌ها هر ساله نیاز به تعمیرات و نگهداری دارند. انتقاد می‌کردند که چرا این المان ساخته شده است؟ این المان نماد بندرعباس شد. این المان نماد هویتی شهر و افراد ساکن در آن شهر شد. این المان را هنرمندان همین شهر پیشنهاد دادند و متخصصان همین استان ساخته‌اند. کار خوب هزینه هم ندارد. مگر میشود با گرانی مصالح، هزینه نداشته باشد. شما ببینید که اگر ما فراتر از بودجه المان‌سازی که خودتان تصویب کردید، هزینه کردیم، از ما بازخواست کنید. خیلی از سوالاتی که این دو عضو شورا پرسیدند در نشست‌های تخصصی باید مطرح و بررسی شود تا اعضا در جریان جزییات آن قرار بگیرند. همین المان بندرعباس بیش از 3 بار تجهیزاتش سرقت شده است. نگهبان این المان را زخمی کرده‌اند و برخی از تجهیزات آن را به سرقت بردند.

* تقاطع مهرگان؛ در همین شورا تصویب کردید که اجرای این دو قرارداد را به صورت ترک تشریفات از طریق یک شرکت وابسته به دولت که منابعی را نیز خودش آورده بود، اجرا کنیم. این شرکت هم با وجود همه مشکلات، تعهد اولش را اجرا و در اجرای تقاطع مهرگان نیز معارضاتی وجود داشت که برق منطقه‌ای، شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب، مخابرات، گاز، نیروی انتظامی و اورژانس و ... از جمله آنها بودند. حدالامکان این تعارضات را رفع کردیم اما دکل برق فشار قوی در مسیر بود که جابجایی آن بسیار پرهزینه بود لذا معادله اجرا را تغییر دادیم. این پروژه اکنون فعال است و حال پشتیبانی از آن هستیم تا این پروژه تا پایان امسال بهره‌برداری شود.

شهربازی؛ برای اجرای شهربازی حداقل 50 میلیارد اعتبار نیاز است. ما که نمی‌توانیم هم اجرا و هم نگهداری کنیم لذا 10 میلیارد اعتبار برای اجرای آن قرار داده‌ایم و وارد فاز سرمایه‌گذاری و قرارداد با یک سرمایه‌گذار شدیم. برای اجرایی شدن این کار، کارشناسان ماده 5 برای بررسی موضوع به پارکینگ آن ایراداتی وارد کرده‌اند که در حال بررسی و رفع آن هستیم. 

* در مورد پارک 10 هکتاری، بوستان‌ها و پارک آبی و ... نیز باید بگویم که منابع لازم برای این منظور نداریم. در مورد پارک 10 هکتاری معارضاتی وجود داشت که اعضای شورا خودشان در جریان پیگیری‌ها در این زمینه هستند. آب منطقه‌ای و دیگر معارضاتی در مورد این پارک وجود داشت. معارضات را حل کردیم و محدوده آن را اکنون به 19 هکتار رسانده‌ایم. در فرآیند اجرا نیز به اعتبارات نیاز داریم.مدیریت شهری ما که یکپارچه نیست که بتوانیم همه کارها را خودمان پیش ببریم. اجرای هر پروژه‌ای زمان‌بر است. البته تسطیح را آغاز کرده‌ایم و کار اجرایی آغاز شده است.

* در مورد محکومیت و شکست تیم حقوقی شهرداری نیز که در سوال‌ها مطرح شده است؛ سوالی مطرح می‌کنم. ما در 3 سال گذشته چند پرونده حقوقی داشته‌ایم و مبلغ آن چقدر بوده است؟ ما بیش از 287 پرونده حقوقی با 2247 میلیارد تومان داشتیم. من از همه همکاران این بخش تشکر می‌کنم و همین طور از کمیسیون حقوقی شورا که همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند. در سوال اعضا فقط به 3 پرونده اشاره شده است که با مشکل مواجه شدیم. اگر آنجایی که پرونده شهرداری، شاکی حق و حقوق مردم مطرح باشد و حق آنها نیز باشد، ما نباید حق قانونی مردم را به آنها بدهیم. اصرار بر حق غیرمنطقی داشته باشیم؟ شما شاهدید که منزل کسی در یک معارضات قرار می‌گیرد، مشکلش را باید حل کنیم چون حق اوست. وقتی فرد سند مالکیت دارد، ما که جلوتر از قانون نمی‌توانیم حرکت کنیم. وظیفه صدور رای نیز با ما نیست و ما تابع صدور رای محاکم قضایی و حقوقی هستیم.

هر پرونده‌ای مراحلی دارد. حتی در تجدید نظر نیز ما می‌توانیم اعتراض کنیم و در مورد این پرونده‌هایی که اعضای شورا گفته‌اند نیز باز اعتراض کرده‌ایم. مبلغ پرونده‌هایی که در سوال مطرح کرده‌اند، حداکثر 10 میلیارد تومان است. اما تیم حقوقی شهرداری توانسته‌‌اند بیش از دو هزار میلیارد تومان پرونده را بررسی و حمایت کنند.

* عدم اجرای فاز یک آیت الله غفاری؛ قراردادی در سال 85 بسته شده بود تا در راستای بازآفرینی بافت فرسوده، اقدامات خوبی در این منطقه انجام شود. برای بازآفرینی بافت فرسوده همه می‌دانند که 3 شیوه برای احیا داریم. 1- دولت بیاید و همه هزینه‌ها را بدهد 2 - مشارکت مردم و دولت 3- مردم خودشان توان احیای بافت را داشته باشند. در این طرح قراردادی بسته شده بود که با مشارکت سرمایه‌گذار این کار انجام شود. وقتی ما وارد شهرداری شدیم، درگیری میان مردم و تیم اجرایی آن زمان وجود داشت و ما از پیمانکار خواستیم که خاتمه پیمان بدهد اما سرمایه‌گذار قبول نکرد و اگر ما در این زمینه بخواهیم کار را حقوقی و قضایی کنیم، شهرداری محکوم می‌شود. در حال بروز رسانی قرارداد با پیمانکار هستیم تا کار را دوباره شروع کند.

* نارضایتی پرسنل ناشی از عدم رعایت ضوابط و مقررات تبدیل وضعیتی؛ ما که در قراردادی به پیمانی کاره‌ای نیستیم. یا باید آزمون برگزار شود و یا در قالب مجوزات وزارت کشور باشد. سال گذشته دستورالعملی را اعلام کردند که شهرداری‌ها لیستی ارائه کنند که بتوان به قراردادی‌ها پست اختصاص دهند. ما اطلاعات تمام قراردادی‌ها را به استانداری و وزارت کشور ارسال کردیم و آخرین پیگیری ما این بود که برای 150 نفر مجوز صادر شده است که بتوانند احراز پست کنند.الان همان‌هایی که تبدیل وضعیت شدند نیز اعتراض دارند چرا که حقوق آنها در زمان کارگری بودن‌شان بیشتر بوده است.

* عدم بهره‌برداری به موقع از سامانه بی آر تی؛ شما می‌دانید که ما در موضوع ترافیک به دنبال تغییر رفتار هستیم و در این راستا باید بسیاری از محل‌های عبور و مرور را تغییر دهیم و این موضوع مقاومت‌هایی را دنبال دارد. بی آر تی نیز در قالب طرح جامع حمل و نقل شهر بندرعباس که در وزارت کشور مصوب شده است، الزام قانونی بر دوش ما بود. برای اجرای آن مراحلی را باید طی می‌کردیم. اجرای یکی دوساله آن با وضعیت اقتصادی موجود ممکن نبود. این‌ها را باید تا ساعت‌ها در کمیسیون‌های تخصصی بحث کنیم. ما تا 1400 وقت داریم که این خط را اجرا کنیم. ما مرحله به مرحله کار را جلو برده‌ایم. 3 خط انبوه‌بر در طرح جامع پیش‌بینی شده که اولین آن اتوبوس بود. اصلاح پارکینگ‌های حاشیه‌ای و اصلاح فیزیکی خیابان‌ها نیز در این طرح قرار داشت. نرده‌کشی، اجرای ایستگاه‌ها و... را در حال اجرا بودیم که با افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها مواجه شدیم. البته 22 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی که حدود 14 میلیارد تومان خریدیم، الان 3 تا 5 برابر افزایش قیمت داشته است. اصلاح مسیرهای هندسی را بخش به بخش اجرا کرده‌ایم که هم هزینه‌بر و هم پرحاشیه بوده است و در هر منطقه و بخش با چالش‌های خودش مواجه شدیم. در برخی مکان‌ها به اعتراض مردم و کسبه برخورد کردیم و چون نگاه تعاملی داشتیم لذا زمان گذاشتیم و این موارد را اصلاح کرده‌ایم. در طول اجرای این پروژه چندین مرتبه تغییر قیمت داشته‌ایم اما کار را تعطیل نکرده‌ایم و حتی در مورد پایانه‌های غربی و شرقی این پروژه نیز با تعارضات سختی مواجه شدیم که مجبور شدیم جای آن را تغییر دهیم.

* وضعیت بوستان‌ها؛ این موضوع را زمانی می‌گویید که در اوج کرونا هستیم. تمام روشنایی پارک‌ها را دستور داده‌اند که خاموش کنیم. حجم کار وقتی افزایش پیدا می‌کند، هزینه‌های نگهداری نیز افزایش می‌یابد. خودتان قضاوت کنید که با بودجه‌ای که به ما برای نگهداری پروژه‌ها گذاشته‌اید، ما می‌توانیم این پروژه‌ه را نگهداری کنیم. کل بودجه نگهداری ما 5 درصد پروژه است ولی ما تا بیش از 10 درصد نیاز داریم. الان فضای سبز شهری از 150 هکتار به 220 هکتار افزایش یافته است. در نگهداری وسایل پارک‌ها با سرقت و تخریب شدید مواجهیم. با این حال در سال 98 بیش از 7 هزار مورد اصلاح وضعیت پارک‌ها را داشته‌ایم. ما که ضابط نیستیم که بتوانیم با تخریب‌های گسترده مبارزه کنیم. همکاران ما در این موارد چندین بار چاقو خورده‌اند و زخمی شده‌اند. برای نگهداری بیشتر به هزینه بیشتری نیاز داریم. دستور به ما داده شده که پارک‌ها را خاموش کنیم که این کار را برای کرونا انجام داده‌ایم.

* آبگرفتگی شدید معابر و مغازه‌های شهروندان؛ حدود 7 هزار هکتار اراضی شهری و معابر داریم. بندرعباس شهری است که اصول جامع شهرسازی نداشته است و تکه تکه به شهر در دوره‌های مختلف به آن اضافه شده است. بندرعباس طی 40 سال بعد از انقلاب رشد بسیار بزرگی را شاهد بوده‌ایم. در این 4 یا 5 سال اخیر با بارندگی‌هایی مواجه شدیم که به اعلام هواشناسی، چندین برابر بارش‌های گذشته بوده است. از طرف دیگری ما همه معابر شهر را که نساخته‌ایم. بسیاری از معابر از گذشته ساخته شده است و مشکلاتی داشته. اگر هر معبر جدیدی که ما ساخته‌ایم و دچار آبگرفتگی شده است من پاسخگو هستم. علاوه بر این 120 طرح مهار آبگرفتگی را در شهر اجرا کرده‌ایم. بلوار شهدای محراب را یادتان هست که چقدر آبگرفتگی داشتیم اما اکنون به مدد پروژه‌ها، بسیاری از آبگرفتگی‌ها رفع شده است. در بلوار امام حسین دهها نقطه آبگرفتگی شدید داشتیم که الان فقط به یک مورد رسیده است. در محدوده شهرک توحید در بلوار امام حسین (ع)، محل نخل ناخدا، جنب استانداری، بلوار امام خمینی (ره)، خور کشاورز، خور سنگ‌کن و ... را یا اصلاح کرده‌ایم و یا در حال اصلاح آن هستیم. هر پروژه‌ای که تصویب کردید و بودجه برای آن گذاشته‌اید را ما اجرا کرده‌ایم. رفع مشکلات 40 ساله شهر را نمی‌توان در 3 یا 4 سال انجام داد. از شورا برای بودجه خوبی که در سال 99 گذاشته‌اید متشکریم که بتوانیم کار بزرگی انجام دهیم.

* عدم تعیین تکلیف دکه‌ها و کانکس‌ها؛ فلسفه این کار را شما بهتر می‌دانید. در گذشته‌ها یعنی 20 یا 25 سال قبل یک سری مجوزهایی داده شده که کل دکه‌ها 197 مورد است. کل شهر با این وسعت فقط 197 دکه دارد. تمام تلاش ما در این سال‌های اخیر بر این بوده که واگذاری کانکس‌ها بر اساس ضوابط باشد. در هر کجا که هر دکه‌ای مشکل دارد، بگویید تا ما بررسی کنید. خوده رییس شورا نامه به ما زده که دکه‌ای واگذار کنید. نمایندگان، استانداری و بنیاد شهید و ... نامه‌هایی می‌آورند که در جهت اشتغال کار و مساعدتی کنید. اگر شما مصوبه‌ای بگذرانید که دکه‌ای نباشد یا واگذار نشود، ما دیگر واگذار نمی‌کنیم. هیچ کدام از دکه‌ها را من واگذار نکرده‌ام.

* چرا بازارچه محلی ایجاد نکرده‌اید؟ ما دنبال این کار بوده و هستیم البته مقدمات و ضوابطی دارد. بر اساس قانون راه و شهرسازی باید زمین به ما بدهد و ما بازارچه محلی بسازیم. ما بارها جلسه گذاشته‌ایم و مکاتبه کرده‌ایم اما یک قطعه هنوز به ما واگذار نشده است. اما ما بر اساس ظرفیت‌های خودمان رفتیم و این بازارچه‌ها را در حسین آباد و دوراهی ایسینی، شهرک توحید و ... ایجاد کرده‌ایم. در برخی نقاط هم استقبال نشده است. شما اعضای شورا حمایت کنید که راه و شهرسازی به ما زمین بدهد و ما ایجاد کنیم. ما بارها جلسه در استانداری و فرمانداری گرفته‌ایم اما زمین نداده‌اند.

* الزام شهرداری به سامانه مناقصات؛ ما در این فرآیند حداقل 4 سامانه داریم که اطلاعات در آن ثبت می‌شود. یکی مربوط به وزارت کشور، دیگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دیگر روابط عمومی ما نیز در سایت قرار می‌دهد. اگر بیشتر می‌خواهید هم بگویید که ما بگذاریم.

* چرا آزمایشگاه آسفالت نداریم؟ ما برای این کار باید برون‌سپاری کنیم. قانون نیز از ما نمی‌پذیرد که خودمان آزمایش کنیم و خودمان هم اجرا کنیم بلکه باید به آزمایشگاه‌های بیرون بسپاریم. البته با مصوبه شورا این کار را در حال انجام هستیم که آزمایشگاه ایجاد کنیم.

چرا شرکت‌های آسفالت را آموزش نمی‌دهید؟ شرکت‌های آسفالت اگر صلاحیت نداشته باشند، نمی‌توانند در پروژه‌ها شرکت کنند. همه آنها صلاحیت‌دار هستند و از این صلاحیت‌ها را از دستگاه‌های مسؤول گرفته‌اند. با این حال ما جلساتی آموزشی و تأکیدی با آنها داشته‌ایم که کیفیت کار خودشان را افزایش و بهبود دهند.

احیای سازمان عمران؛ کارخانه آسفالت شهرداری را تقویت و ارتقا ظرفیت داده‌ایم. واحد تولید بتن را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم و تأمین مصالح را نیز از منابع خودمان انجام می‌دهیم.

المان‌های شهری؛ ما تا قبل از این با تأیید یکی از اعضای شورا  این کار را انجام می‌دادیم که عضو این کارگره و جلسه بود. در یک سال اخیر نیز المان جدیدی نساخته‌ایم.

کمک به هیأت ورزشی معلولان؛ بیش از  56 میلیون تا امروز در سال جدید از سوی سازمان فرهنگی و ورزشی به این هیأت کمک کرده‌ایم. اگر شما مصوبه بیشتری هم داشته باشید که کمک بیشتری صورت گیرد، این کار را خواهیم کرد اما بضاعت ما محدود است و درخواست‌های کمک زیادی از سوی هیأت‌های بسیاری مطرح است که باید منابع را میان آنها تقسیم کنیم.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول