اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده مجلس: ترکیدن حباب بورس تبعات دارد

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر از سرمایه‌های مولد مالیات گرفته می‌شود از دولت خواست روش‌های درآمدهای مالیاتی‌اش را گسترش داده و از مالیات بر خانه‌های خالی، خودروها و خانه‌های لوکس و عایدی بر سرمایه استفاده کند.

نماینده مجلس: ترکیدن حباب بورس تبعات دارد

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس  شورای اسلامی امروز (یکشنبه18 خرداد) در جلسه علنی و پس از ارائه گزارش دولتمردان و رؤسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون از وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت:در حوزه مالیات اشکالی برای درآمدهای مالیاتی از سوی دولت وجود دارد که این مالیات‌ها یا مالیات مستقیم مردم است و یا مالیات بر ارزش افزوده است.

وی افزود: 58 درصد درآمدهای مالیاتی مستقیم است و 19 درصد از این مالیات‌ها مالیات بر ارزش افزوده که هر دوی این روش‌ها به تولید فشار می‌آورد و منجر به افزایش قیمت تمام شده کالا خواهد شد که در نهایت هم تورم را افزایش خواهد داد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت:‌دولت باید از طریق مالیات بر زمین، مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر خانه‌های خالی،‌مالیات بر سود سپرده، مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس، مالیات بر معادن،‌درآمدهای مالیاتی‌اش را افزایش دهد نه اینکه از همین دو راه درآمد کسب کند. 

عنابستانی گفت:‌متاسفانه در حال حاضر از سرمایه‌های مولد مالیات گرفته می‌شود در حالی که باید از سرمایه‌های راکد مالیات بگیرند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در بورس کار خوبی است ولی به نظر می‌رسد دولت برای کسری بودجه خود در بورس دخالت می‌کند که همین کار حباب ایجاد کرده است و این در حالی است که مردم این تصور را می‌کنند که می‌تـوانند سود زیادی از بورس کسب کنند و البته اگر حباب بورس بترکد تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی برای کشور به وجود خواهد آمد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه قیمت دلار اکنون 17350 تومان است گفت: وزیر اقتصاد اعلام کرده قیمت ارز در حال حاضر کنترل شده است و این در حالی است که اگر دولت دخالت نمی‌کرد مشخص نبود قیمت سرسام‌آور ارز در بازار چه رقمی بوده و چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عنابستانی افزود:‌عدم نظارت دولت بر بازار توانسته مشکلات زیادی به تولید کنندگان تحمیل کند. 

وی اظهار داشت: قانون بهبود محیط کسب و کار در سال 90 در مجلس تصویب شده و وزیر اقتصاد در روزهای گذشته به عنوان اولین گام پنجره واحد را آن هم بعد از 7 سال اجرایی کرده است. در حالی که ماده‌های دیگر قانون بهبود فضای کسب و کار اجرایی نشده و وزارت جهاد، وزارت خارجه و وزارت اقتصاد اجرای این قانون را رها کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول