اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حسینی: اقتصاد کشور در هفت سال گذشته رشدی نداشته است

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقتصاد ایران در هفت سال گذشته رشدی نداشته؛ جمعیت حدود 1.3 تا 1.4 درصد در حال افزایش بوده اما درآمد سرانه کاهش داشته است.

حسینی: اقتصاد کشور در هفت سال گذشته رشدی نداشته است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدشمس الدین حسینی در نشست علنی امروز مجلس (18 خرداد 99) گفت: باید اذعان کنیم که در شرایط تحریم و رکود ناشی از کرونا که کل جهان را فراگرفته اداره کشور دشوار است ولی این مساله مانع از این نمی‌شود که ما مسائل را موشکافی کنیم. 

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقتصاد ایران در هفت سال گذشته رشدی نداشته و جمعیت حدود 1.3 تا 1.4 درصد در حال افزایش بوده، درآمد سرانه کاهش داشته است. 

وی افزود: آنچه که سبب فشار مضاعف بر مردم شده این است که ضریب جینی هم افزایش پیدا کرده، ماحصل این دو عامل این شده که رفاه اجتماعی کاهش پیدا کرده است. 

حسینی خاطرنشان کرد: همه برنامه‌ها و همه بحث‌هایی که ما دنبال می‌کنیم، در آن باید به دنبال این باشیم که در آن می‌توانیم رفاه اجتماعی را افزایش دهیم یا خیر و برنامه‌هایی که ارائه می‌شود باید معطوف به این موضوع باشد.

نماینده مردم تنکابن اظهار داشت: ما باید توجه داشته باشیم که حجم وسیعی از آمار و اطلاعات در مجلس خوانده می‌شود و ما باید به سازگاری این اطلاعات و آمار توجه داشته باشیم. 

وی افزود: چگونه می‌شود در هفت سال گذشته تولید رشدی نداشته باشد ولی یک میلیون و 800 هزار شغل خالص ایجاد شده باشد؟ در این باره باید توضیح داده شود. یا چگونه می‌شود در سال 97 و 98 رشد اقتصادی به ترتیب منفی 5 درصد و منفی 8 درصد باشد اما نرخ بیکاری از 12 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کند؟

حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه سهام عدالت از وزیر اقتصاد و دولت درخواست دارم بیانیه مقام معظم رهبری متصل به بیانیه هشت بندی ایشان است، باید این مجموعه را با هم ببینیم. 

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی برخی اتفاقاتی را که من می‌بینم، اتفاقات عجولانه‌ای است که دارد رخ می‌دهد. از جمله اینکه در بحث آزادسازی سهام عدالت به این مسئله توجه نمی‌شود که ضوابط و مقررات باید به گونه‌ای صورت گیرد که ارزش بلوکی سهام از بین نرود، اگر این اتفاق بیفتد همه مردم و همه سهامداران سهام عدالت آسیب می‌بینند. 

وی افزود: نکته دیگر در این راستا این است که ما باید در توزیع سهام عدالت به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم از حقوق مالکیت و حقوق مدیریت خودشان بتوانند استفاده کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز بازار سرمایه ما از منظر گردش مالی وضعیت خوبی دارد، اما معاملات عمدتاً دست‌دوم هستند. موضوع عرضه‌های اولیه خوب است، اما مهمتر از آن پذیره‌نویسی سهام است.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای جمع‌آوری و تأمین منابع از این فرصت استفاده کنیم تا پس از کندی‌های تأمین مالی و لختی تولید را نجات دهیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول