اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

638 فرزند یتیم و محسنین بوشهر چشم انتظار دستان پر مهر نیکوکاران

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوشهر گفت: تعداد 150 فرزند یتیم و 477 فرزند معنوی (محسنین) در شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد که جمعاً 638 نفر توسط چهار هزار و 161 حامی ماهانه کمک می‌شوند.

638  فرزند یتیم و محسنین بوشهر چشم انتظار دستان پر مهر نیکوکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید محمد علی مهیمنیان فر در نشست خبری به تشریح اقدامات انجام شده کمیته امداد بوشهر پرداخت و گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کمک به اقشار آسیب پذیر و نیز افراد متضرر از قبل ویروس کرونا، کمیته امداد برنامه‌هایی را در سه محور برنامه ریزی کرد و با همراهی مردم و خیرین و مرکز نیکوکاری تواسنت در بحث کمک‌های نقدی و غیر نقدی کمک شایانی را به اقشار آسیب پذیر کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوشهر گفت: در مجموع 32 میلیون تومان در بحث کمک به کسب و کارهای متضرر از ویروس کرونا جمع اوری شد و در حوزه تأمین سبد کمک معیشتی، به بیش از سه هزار و 400 خانوار تحت پوشش توزیع گردید که ارزش هر بسته به طور میانگین 300 هزار تومان بوده است.

وی از توزیع غذای گرم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برای این منظور سه آشپزخانه راه اندازی و بیش از 59 هزار و 500 پرس غذا وعده قبل از افطار بین مددجویان توزیع شد.

مهیمنیان فر حامی یابی را از دیگر مأموریت‌های کمیته امداد دانست و بیان داشت: در حال حاضر بیش از چهار هزار و 161 مورد حامی فعال در شهرستان داریم که 380 نفر در ماه مبارک رمضان جذب شدند؛ همچنین تعداد 150 فرزند یتیم و 477 فرزند معنوی (محسنین) در شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد که جمعاً 638 نفر توسط چهار هزار و 161 حامی ماهانه کمک می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوشهر توانمندسازی مددجویان را یکی از وضایف مهم کمیته امداد عنوان کرد و گفت: سال گذشته در حوزه اشتغال 322 نفر در مراکز فنی حرفه‌ای آموزش دیدند و امسال نیز بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده قرار است به 330 نفر آموزش داده شود.

وی افزود: در حوزه پرداخت وام اشتغال سال گذشته به 255 نفر وام اشتغال زایی اعطا شد و امسال بنا دارین به 375 نفر در این حوزه کمک شود.

مهیمنیان فر با اشاره به طرح راهبران شغلی گفت: سال گذشته تعداد 98 نفر از مددجویان به راهبر شغلی معرفی شد که این افراد شد با انجام فعالیت‌های اشتغال زایی درون خانه به کسب درآمد می‌پردازند. بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال 200 نفر به راهبران شغلی معرفی خواهند شد.

وی ابراز داشت: در بحث کاریابی سال گذشته 218 نفر به کارفرمایان معرفی و در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند و امسال نیز بنا داریم تعداد 192 نفر جهت اشتغال به کارفرمایان معرفی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول