اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۱۱ مورد آتش سوزی مزارع و باغات سبزوار در ۲۴ ساعت گذشته

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار از ۱۱ مورد آتش سوزی مزارع و باغات این شهرستان طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

۱۱ مورد آتش سوزی مزارع و باغات سبزوار در ۲۴ ساعت گذشته

هادی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به وقوع ۱۱ حادثه آتش سوزی مزارع و باغات سبزوار طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب طی دو سال اخیر شاهد رشد بیش از پیش گیاهان خودرو در اماکن تفریحی، بیابان‌ها و مزارع کشاورزی هستیم که به دلیل فرا رسیدن فصل گرما این گیاهان خشک شده و بستر مناسبی برای وقوع آتش‌سوزی شده‌اند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار درباره علت وقوع این حوادث گفت: در برخی از مزارع تعدادی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف‌های هرز یا آماده‌سازی زمین برای کشت‌های بعدی اقدام به آتش زدن آن می‌کنند که به دلیل بی‌احتیاطی و وزش باد حریق از کنترل خارج شده و به مزارع کشاورزی سرایت می‌کند.

وی بی‌احتیاطی شهروندان در روشن کردن آتش هنگام تفریح، انداختن پلاستیک در طبیعت و انداختن ته سیگار از داخل خودرو را از دیگر عوامل وقوع آتش‌سوزی نام برد.

همچنین کیانی‌فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار اعلام کرد که ۳ هکتار از جنگل‌های تاغ و مراتع این شهرستان طی هفته‌های جاری دچار حریق شده و دو مورد این آتش‌سوزی‌ها درجنگل‌های تاغ و یک مورد آن در مراتع منابع طبیعی بوده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول