اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

منشأ ریزگردها در کرمانشاه داخلی نیست/ سنجش آلودگی هوا به صورت آنلاین در 10 ایستگاه

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه جزء استان‌هایی است که تا این لحظه هیچ‌گونه کانون مولد داخلی گرد و غبار در آن شناسایی نشده است.

منشأ ریزگردها در کرمانشاه داخلی نیست/ سنجش آلودگی هوا به صورت آنلاین در 10 ایستگاه

فریدون یاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به فرارسیدن هفته محیط زیست (از 16 تا 22 خردادماه)، اظهار داشت: هر محیطی که در آن زندگی جریان دارد محیط زیست است و از آن‌جا که محیط زیست سالم و طبیعی حق تمامی موجودات ساکن در کره زمین است به همین دلیل مراقبت از آن وظیفه همگان است.

وی تصریح کرد: برداشت بی‌‌رویه از جنگل‌ها،کم شدن منابع آبی و انقراض حیوانات به دلیل شکار بی‌‌رویه و غیرقانونی و آلودگی هوا و دریا، از اصلی‌ترین چالش‌های محیط زیست در سرتاسر جهان است که فعالان این حوزه برای کنترل کردن و بهبود آن‌ها تلاش می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به شعار امسال «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار در کشور»، ادامه داد: هر سال برای این هفته برنامه‌های مدنظر بوده که امسال به علت شیوع ویروس کرونا حتی‌الامکان برنامه‌ها در فضای مجازی به اجرا در می‌آید.

یاوری ادامه داد: تهیه فیلم و کلیپ از حیات وحش استان و انتشار آن در فضای مجازی، برگزاری مسابقه عکاسی بین دوستداران محیط زیست با موضوع نگاه به طبیعت و ارتباط با رسانه‌های مختلف در راستای تشریح اقدامات محیط زیست و اطلاع‌رسانی از طریق صدا و و سیما و دیگر رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی از آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس و عرصه‌های مختلف استان به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم دوستداران محیط زیست یاد کرد و اظهار داشت: عوامل طبیعی و انسانی از عوامل مهم آتش‌سوزی جنگل‌های زاگرس است که در این بین عوامل انسانی بیشترین نقش را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، جارسوزی را براساس قانون هوای پاک یک عمل خلاف قانونی و مجرمانه دانست و گفت: از مدت‌ها قابل 14 گروه واکنش سریع در شهرستان‌ها با یک سری تجهیزات در حال آماده‌باش هستند، اما نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی در ادامه منبع و کانون خیزش گرد و غبار در استان را خارج از کشور دانست و افزود: مطابق تحقیقات سازمان محیط زیست که در سراسر کشور به منظور شناسایی کانون‌های احتمالی مولد گرد و غبار در کشور انجام داده، خوشبختانه کرمانشاه جزء استان‌های است که تا این لحظه هیچ کانون مولد داخلی گرد و غبار در آن شناسایی نشده است.

یاوری اضافه کرد: کل  گرد و غباری که در استان شاهد هستیم از کشورهای همسایه به خصوص عراق به شکل توده وارد استان و کشور می‌شود در این رابطه حدود 10 ایستگاه سنجش ثابت آلودگی در سطح استان داریم که این ایستگاه‌ها به شکل آنلاین 24 ساعته علاوه بر اندازه‌گیری میزان گرد و غبار، گازهای مختلف را اندازه‌گیری می‌کند که براساس داده‌های استخراج شده از این ایستگاه‌ها به جزء بحث گرد و غبار مابقی پارامترها در استان کاملا استاندارد است و مشکلی نداریم.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول