اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت سوءاستفاده ترامپ از کتاب مقدس

مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت سوءاستفاده رئیس جمهور آمریکا از انجیل، کتاب مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت سوءاستفاده ترامپ از کتاب مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت سو استفاده رئیس جمهور آمریکا از کتاب مقدس بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است: 

به نام خدا

در جهان امروز که بشریت از لجام گسیختگی حاکم بر روابط اجتماعی و تبعیض و خشونت و اعمال سیاست‌های نژادپرستانه و دوری از قانونمداری در رنج است،‌بیش از هرزمانی نیاز به بهره‌گیری از تعالیم الهی احساس می‌شود.

انبیا الهی از ابراهیم و موسی و عیسی و محمد علیهم السلام و پیروان راستین ایشان تمام تلاش خود را برای بسط عدالت، و محبت، و برادری و برقراری صلح و امنیت پایدار و رستگاری انسان مبذول نموده‌اند،
 با این حال شاهدیم که متاسفانه در هزاره سوم دور شدن از تعالیم الهی و یا دست آویز قرار دادن آنها برای مشروعیت بخشیدن به اعمال افراط گرایانه و نژادپرستانه و غیر انسانی، هرج و مرج را در جوامع بشری گسترش داده، و حقوق انسان‌ها را ضایع و بشریت را در برابر هم قرار داده است.

متاسفانه جهان امروز شاهد افراط گرای‌هایی بنام دین بوده، و از این راه گروه‌ها و حاکمان بدنبال مشروعیت بخشیدن به افعال غیر انسانی خویشند. جنایت قتل مظلومانه و نژادپرستانه‌ای که چند روز گذشته در امریکا، و در برابر چشم همه جهانیان اتفاق افتاد و انتظار می‌رفت از سوی دولتمردان آمریکا محکوم گردد، ولی مشاهده شد که رئیس جمهور کشور مدعی نخستین دموکراسی عالم، بجای عذرخواهی و محکوم کردن این اعمال ناشایست، کتاب مقدس انجیل را دستاویز و توجیه‌گر اعمال خشونت‌آمیز خود و نیروهای مسلح تحت امر خود قرار داد.

در سال های اخیر گروه‌های تروریستی برای توجیه اقدامات خود به منابع دینی استناد می‌کردند، اما اینک رییس جمهور یک کشور با استناد به انجیل مقدس دستور جنایت صادر کرده است.

بنظر می‌رسد که وظیفه مقامات کلیسا و رهبران سایر ادیان ابراهیمی و نیز همه انسان‌هاست که این رویه را تقبیح و هرگونه سوء استفاده از کتب مقدس را از سوى هر گروه و نظام و شخصی محکوم نمایند.

امیدواریم که حاکمان آمریکا به جای تلاش برای تفرقه افکنی و سو استفاده از آموزه‌های دینی، به خواسته‌های بحق مردم عمل کنند و از هرگونه اعمال فشار و تبعیض دور گشته، و کتاب مقدس را بهانه‌ای برای استمرار ظلم خویش قرار ندهند.

 به امید گسترش فرهنگ محبت و دوستی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول