اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«تکمیل مدارس» و «مراکز فرهنگی» بردخون در اولویت قرار گیرد

امام جمعه بردخون گفت: تکمیل مدارس و مراکز فرهنگی ورزشی بردخون در اولویت قرار گیرد.

«تکمیل مدارس» و «مراکز فرهنگی» بردخون در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیّر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بردخون با اشاره به مصادق تقوا اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوا، رعایت حقوق دیگران بویژه حق‌الله و حق‌الناس است.

امام جمعه بردخون افزود: امانت از موضوعات مهمی است که بسیار سفارش شده و معنای گسترده‌ای دارد که شامل اموال، ثروت، پست، مقام، مسؤولیت، سرمایه‌ها، فرهنگ‌ها و میراث‌ها می‌شود که اگر می‌خواهیم شخصی را بشناسیم تنها به ظاهر عباداتش نگاه نکنیم و در راستگویی و اداء امانت دقیق شویم.

وی اضافه کرد: امانت شامل همه چیز حتی مال و فرزند است و هستی و اعضاء انسان نیز شامل می‌شود که ضرورت دارد از امانات به خوبی استفاده کنیم و در حقوق مردم امانت داشته باشیم.

خطیب جمعه بردخون با بیان اینکه بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته ابراز داشت: اگر یک فرد صلاحیت نمایندگی ندارد و فرد صالح‌تری است نباید خود را کاندید کند زیرا نمایندگی برای او حرام است.

رکنی‌حسینی ادامه داد: هیچ خطری برای جامعه اسلامی مانند مسؤولیت افراد فاقد صلاحیت نیست که لازم است پست به افرادی واگذار شود که شیفته و عاشق خدمت باشند نه تشنه قدرت و مقام.

امام جمعه بردخون گفت: اگر در استان بوشهر مسؤولی خوب تلاش و فعالیت کرده و امانت‌دار است باید تشویق شود و افرادی که چنین نیستند باید عزل شوند نه اینکه چنین فردی جابه جا شود اما متأسفانه شاهد چنین وضعی هستیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی امانت امام راحل و شهدای عزیز است و کارگزاران وظیفه دارند از این امانت به خوبی امانت‌داری کنند و ملاک در انتخاب اشخاص، شایسته‌سالاری باشد نه اینکه بر اساس روابط شخصی و جناحی انتخاب شوند.

خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: اگر ملاک شایسته‌سالاری بود خیلی از مشکلات وجود نداشت، بیت‌المال حق همه حتی پیرمرد و پیرزنی است که در دورترین منطقه کشور بدون امکانات زندگی می‌کنند، که باید حق به حق‌دار برسد و انتطار مردم از مدیران این است که به فکر محرومان و نیازمندان باشند و با مفسدان برخورد شود و از رئیس قوه قضاییه می‌خواهیم با اخلالگران اقتصادی به شدت برخورد کنند.

رکنی‌حسینی با اشاره به مشکلات منطقه گفت: احداث ساختمان دارالقرآن بردخون چند سال پیش با مشارکت خیرین آغاز شد اما تا هنوز تکمیل نشده و نیازمند 5 میلیارد ریال اعتبار است تا پیمانکار آن را تکمیل و تحویل دهد.

وی افزود: مدارس بردخون و شهنیاء نیز نیمه‌تمام مانده و نیازمند اختصاص اعتبار است و سالن ورزشی بانوان که کلنگ‌زنی شد اما پس از عملیات اولیه، اکنون متوقف شده و یکی از نیازهای ضروری منطقه است.

امام جمعه بردخون به تندیس سردارشهید یوسف بردستانی اشاره  و خاطرنشان کرد: وقتی از در بسیج بردخون عبور می‌کنم و تندیس سردار را می‌بینم قلبم آتش می‌گیرد، تا کی وضع به این صورت باشد، سرداران و شهیدان خون و جان دادند و خانواده‌های آنان زجر کشیدند، آیا برای نصب تندیس در بردخون جایی وجود ندارد که از فرماندار، بخشدار، شورای اسلامی و شهردار می‌خواهیم به این وضع رسیدگی کنند یا حداقل تندیس را از بسیج خارج کنند تا مردم زجر نکشند.

رکنی‌حسینی با اشاره به وضع امروز آمریکا، عنوان کرد: هزاران نفر در این کشور به خیابان ریختند و تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند، روزگاری پرچم آمریکا را در کشور ما آتش می‌زدند اما اکنون این عمل در کشور خودشان انجام می‌گیرد و ما نیز همصدا با مردم آمریکا از آنان حمایت می‌کنیم، رژیمی که شعار حقوق بشر و آزادی بیان می‌دهد اما دستشان به خون بی‌گناهان آغشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول