اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسانه صهیونیستی: شاه اردن توافق صلح با اسرائیل را لغو نمی‌کند

یک رسانه صهیونیستی به نقل از منابع نزدیک به شاه اردن ادعا کرد که وی قصد ندارد در صورت اشغال سی درصدی کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی، توافق صلح با تل‌آویو را لغو کند.

رسانه صهیونیستی: شاه اردن توافق صلح با اسرائیل را لغو نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه صهیونیستی «کان‌۱۱ نیوز» شامگاه پنجشنبه مدعی شد در صورت اجرای طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، «عبدالله دوم» شاه اردن توافق صلح با رژیم اسرائیل را لغو نمی‌کند.

بر این اساس، یک منبع نزدیک به عبدالله دوم، به این شبکه گفت: «بر خلاف تصوراتی که از بیانیه‌های او (شاه اردن) برداشت می‌شود، عبدالله [دوم] توافق صلح با اسرائیل را لغو نمی‌کند».

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع» به نقل از این گزارش، این منبع به صورت تلویحی مسئولیت درز اطلاعات حیاتی از عرصه میدانی عراق و سوریه به تل‌آویو را بر عهده اردن گذاشته  و افزود: «ما بیشتر از چیزی که اسرائیل به ما می‌دهد، به آنها ارائه می‌کنیم؛ سرویس‌های اطلاعاتی ما می‌دانند چه چیزی در سوریه و عراق می‌گذرد».

این در حالی است که شاه اردن اخیرا درباره اجرای طرح تل‌آویو برای اشغال سی درصد از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری هشدار داده و گفته بود اگر این اقدام انجام شود، «منجر به درگیری عظیمی با خاندان هاشمی اردن می‌شود».

«عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن نیز بعد از عبدالله‌دوم، تهدید کرده بود که اگر طرح اشغال کرانه باختری اجرا شود، امان نیز در روابط خود با تل‌آویو تجدید نظر می‌کند.

اردن یکی از دو کشور عربی است که به همراه مصر با رژیم صهیونیستی توافق صلح امضا کرده است. با این حال اکثر شهروندان اردنی، رژیم صهیونیستی را دشمن این کشور دانسته و بارها علیه عادی‌سازی روابط با تل‌آویو تظاهرات کرده‌اند.

علاوه بر این، پارلمان اردن نیز که اکثریت آن متشکل از نمایندگان ضد اسرائیلی است، تا کنون چندین بار درباره احتمال لغو توافق صلح با تل‌آویو هشدار داده است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

پیش از این وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی دیدار با رئیس ستاد کل ارتش این رژیم، یک ماه به ارتش فرصت داد تا تدارکات برای اجرای طرح اشغال کرانه باختری را پیش از اعلام کابینه انجام دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول