اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| حذف دو درس و یا حذف ترم جاری بعد از موافقت شورای آموزشی «موسسه آموزش عالی بهار»

رئیس موسسه آموزش عالی بهار گفت: اگر دانشجویان، متقاضی حذف دو درس خود باشند می‌توانند نسبت به این حذف اقدام کنند و شهریه این دو درس را از دانشگاه بستانکار باشند و نیز آن دسته از دانشجویانی که متقاضی حذف ترم جاری هستند باید درخواست خود را مبنی بر حذف ترم به شورای آموزشی موسسه ارائه کنند.

فارس من| حذف دو درس و یا حذف ترم جاری بعد از موافقت شورای آموزشی «موسسه آموزش عالی بهار»

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مخاطبان سامانه «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «مشکلات آموزش مجازی دانشجویان موسسه غیر انتفاعی بهار» ثبت و درخواست پیگیری آن را داشتند، بنابراین موضوع را از رئیس موسسه آموزش عالی بهار مشهد جویا شدیم.

سید محمد‌رضا مدرس رضوی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: آموزش مجازی قابل مقایسه با آموزش حضوری نیست و نمی‌تواند جای آن را بگیرد اما با توجه به اپیدمی کرونا این شرایط به تمام دنیا تحمیل شده است و ما هم اجبارا با توجه به وضعیت موجود سعی کردیم ساز‌کارهای لازم جهت آموزش مجازی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اعتراضات دانشجویان مبنی بر برگشت قسمتی از شهریه و یا حذف ترم جاری به هیات رئیسه دانشگاه نیز منعکس شده است، تصریح کرد:کسانی که تمایل به حذف ترم جاری خود را دارند، هیات رئیسه دانشگاه این موضوع را پذیرفته است؛ البته به شرط تایید شورای آموزشی موسسه مبنی بر تایید دلایل موجه دانشجویان در خصوص حذف ترم این اقدام انجام خواهد شد.

رئیس موسسه آموزش عالی بهار ادامه داد: دانشجویان می‌توانند درخواست خود را مبنی بر حذف ترم جاری تا ۲۰ خرداد ماه به دانشگاه ارائه کنند تا بعد از کارشناسی دلایل آنها مبنی بر حذف ترم جاری شورای آموزشی با نظر مثبت نسبت به این کار موافقت خود را اعلام کند.

مدرس رضوی با بیان اینکه بعد از موافقت نسبت به حذف ترم جاری، شهریه دروس به دانشجویان یا بازگردانده می‌شود و یا دانشجویان را از دانشگاه بستانکار می‌کنیم، بیان کرد:همچنین هیات رئیسه دانشگاه جهت ایفای حقوق دانشجویان اجازه داده است دانشجویانی که تمایلی جهت حذف ترم جاری خود ندارند، می‌توانند نسبت به حذف دو درس خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تفاوت میزان شهریه در کلاس‌های مجازی نسبت به آموزش حضوری بیشتر از ۱۰ درصد نیست، برخی از دانشجویان ذهنیت تفاوت عمده در میزان شهریه‌‌های کلاس‌های مجازی با عادی را دارند که این مطلب درست نیست و کافی است با ورود به سایت دانشگاه‌هایی که کلاس‌های آنها به صورت مجازی برگزار می‌شود، این موضوع را بررسی و جستجو کنند تا به صحت این مطلب واقف شوند.

رئیس موسسه آموزش عالی بهار با بیان اینکه این دانشگاه علاوه بر هزینه‌های جاری در این ترم هزینه‌های بیشتری را جهت برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی متحمل شده است عنوان کرد: با توجه به اینکه ما واقف هستیم هیچگاه نظر و خواسته تمام دانشجویان را نمی‌توانیم تامین کنیم اما سعی ما در هیات رئیسه دانشگاه در کاهش میزان نارضایتی دانشجویان این دانشگاه هست در همین راستا تصمیماتی نیز اتخاذ شده است.

مدرس رضوی با بیان اینکه با این تصمیمات نظر مساعد بخش عمده‌ای از دانشجویان تامین شده است، ابراز کرد: برای این مهم دو تا سه جلسه با دانشجویان برگزار کردیم تا ایرادات و ابهامات آنها شنیده شود و بعد از بررسی خواسته‌های آنها در هیات رئیسه دانشگاه نسبت به پاسخ‌گویی مطالبات آنها اقدام کنیم .

وی افزود: ما فراتر از دو دانشگاه خیام و سجاد برای رفاه حال دانشجویان خود تصمیم گرفته‌ایم و بیشتر از این امکان نداریم زیرا اگر منابع مالی این دانشگاه که در حقیقت از محل پرداخت شهریه دانشجویان تامین می‌شود را مدیریت نکنیم باید نسبت به تعطیلی دانشگاه اقدام کنیم.

رئیس موسسه آموزش عالی بهار بیان کرد: به تمام دانشجویان اعلام شده اگر دانشجویان متقاضی حذف دو درس خود باشند می‌توانند نسبت به این حذف اقدام کنند و شهریه این دو درس را از دانشگاه بستانکار باشند و برای آن دسته از دانشجویانی که متقاضی حذف ترم جاری خود هستند باید تمام متقاضیان درخواست خود را مبنی بر حذف ترم به شورای آموزشی موسسه ارائه کنند تا این شورا بعد از کارشناسی دلایل آنها در صورت موجه بودن این دلایل نسبت به حذف ترم موافقت خود را اعلام کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول