اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کشتی‌های ترال درصورت ورود به محدوده ۱۲ مایل توقیف می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنارک گفت: با کشتی های ترال که قوانین دریایی را برای صید نقص کند برخورد قانونی می شود.

کشتی‌های ترال درصورت ورود به محدوده ۱۲ مایل توقیف می‌شوند

مجتبی نکوئیان در گفت و گو با خبرنگار فارس در کنارک، اظهار کرد: طبق اطلاعات واصله، با توجه به غیرقانونی بودن صید ترال در محدوده ۱۲ مایل دریایی، دستور توقیف این کشتی ها درصورت ورود به این محدوده در شهرستان کنارک صادر شده است.

 وی تصریح کرد: این کشتی ها در ساعت مختلف شبانه روز  با خاموش کردن ردیاب‌های خود در نقاط دورتر از مرکز شهرستان وارد محدوده ۵ و حتی ۶ مایل شده و اقدام به صید غیرقانونی می‌کنند.

وی متذکر شد: در صورت ورود به محدوده ۱۲ مایل و یا خاموش کردن ردیاب، کشتی توقیف و وفق مقررات برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 براساس این گزارش در راستای تامین حقوق حقه صیادان زحمت کش شهرستان کنارک و بخش زرآباد و نیز حفظ محیط زیست و ذخایر ذی قیمت دریایی، دادستان شهرستان کنارک به صورت سرزده و بدون اعلام قبلی در یکی از اسکله های بخش زرآباد حضور یافت .

وی ضمن گشت زنی در منطقه و شناسایی یک فروند از کشتیهای ترال که دستگاه ردیاب آن خاموش بوده در ۱۲ مایلی شده که با حضور بر عرشه کشتی و بررسی نحوه صید و مجوزهای آنان ، به دلیل استفاده از تورهای غیرقانونی دستورات قضایی لازم را در این رابطه صادر کرد و بصورت اکید به ناخدای کشتی ابلاغ شد که در صورت ورود به محدوده ۱۲ مایل و یا خاموش کردن ردیاب، کشتی توقیف و وفق مقررات برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول